ŠTRBSKÉ PLESO. Letná sezóna vrcholí a v okolí skokanských mostíkov na Štrbskom Plese je rušno. Stovky turistov prúdia najvyššie položenou tatranskou osadou a pomedzi nich sa predierajú nákladné autá obsluhujúce novú stavbu.
„Čo tu Danko stavia nový stožiar?“ komentuje oceľovú konštrukciu, ktorá vyrástla v susedstve skokanských mostíkov, jeden zo slovenských turistov.
Spolusediaci sa len usmejú a nereagujú. Zrejme netušia, že stožiar je len dočasný.
Prerastie ho nová vyhliadková veža, ktorej základy sú dobre viditeľné a poukazujú na to, že Vysoké Tatry dostanú novú atrakciu. Aj keď v tomto prípade sa o pozitívne vnímanej atrakcii nedá hovoriť. Na stavbu sa totiž množia protichodné reakcie.
Bez diskusie
Vysoké Tatry obyvatelia Slovenska vnímajú ako národný poklad. Dokazujú to aj čísla návštevnosti i všeobecný záujem o ne. Každý zásah či zmena sú vnímané citlivo a vzbudzujú zvýšenú zvedavosť.
Svoje by o tom vedel rozprávať napríklad holding Tatry Mountain Resorts (TMR).

Ten vzal v poslednom desaťročí Tatry „útokom“ a jeho kroky asi najvýraznejšie ovplyvnili komerčnú atraktivitu tatranských osád. Najmä z pohľadu lyžiarskej infraštruktúry.
V prípade TMR a ich spriaznených podnikateľov však takmer vždy platilo, že projekty boli verejne konzultované a predstavené ešte pred realizáciou. Platilo to aj o ich návrhoch prepojiť Hrebienok a Skalnaté pleso lanovkou či postaviť pozemnú lanovku na Štrbskom Plese.
Takýto postup neplatí vždy a najvýraznejším príkladom je výstavba novej vyhliadkovej veže na Štrbskom Plese.