Energetickým nápojom sa na Slovensku mimoriadne darí. Pijú ich predovšetkým mladí ľudia, ktorí ich uprednostňujú pred minerálkou či obyčajnou kávou. Neodrádza ich ani vyššia cena.
„Energetické nápoje vnímajú ľudia viac ako limonádu než ako funkčný energy drink, ktorým by si raz za čas doplnili energiu pri športe alebo za volantom,“ vysvetľuje Jana Ptačinská Jirátová, hovorkyňa Kofoly, do ktorej portfólia patrí aj „energeťák“ Semtex.
Jeho najčastejšími konzumentmi sú podľa Ptačinskej Jirátovej mladí ľudia vo veku do 30 rokov, ktorí tvoria významnú časť celkovej konzumácie energetických nápojov.
Malý podiel, vysoké tržby
Predaj energy drinkov na Slovensku vzrástol medziročne o 11 percent. Za posledný rok, od augusta 2018 do júla 2019, sa na trhu predalo viac ako 23 miliónov litrov energetických nápojov.
Na porovnanie, za celý rok 2017 to bolo 20 miliónov a napríklad v roku 2013 menej než desať miliónov litrov.