SME

Zbúrajú budovu Istropolisu? Podľa majiteľa je vo veľmi zlom stave

Developer predstavil architekta.

kongresovo-kultúrne centrum Dom odborov Istropolis (uprostred) na Trnavskom mýte v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto, pri križovatke ulíc Šancová, Vajnorská, Trnavská cesta a Krížna. Bratislavakongresovo-kultúrne centrum Dom odborov Istropolis (uprostred) na Trnavskom mýte v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto, pri križovatke ulíc Šancová, Vajnorská, Trnavská cesta a Krížna. Bratislava (Zdroj: SITA)

Aká bude budúcnosť komplexu Istropolis na Trnavskom mýte? Bude kultúrne centrum zbúrané, alebo len rekonštruované? Developer projektu Immocap Group poodhaľuje ďalšie detaily z pripravovaného projektu.

Jeho cieľom má byť premena budovy aj jej okolia. O to sa má postarať medzinárodné architektonické štúdio KCAP, ktoré sa stalo víťazom medzinárodnej architektonickej súťaže, ktorú developer zorganizoval.

32 súťažiacich

Do prvého kola súťaže bolo oslovených 32 slovenských a európskych ateliérov. Do druhého kola postúpila sedmička najúspešnejších návrhov. Developer hovorí o tom, že hľadal „invenčné urbanistické riešenie so zreteľom na regeneráciu kultúrno-spoločenskej funkcie a na revitalizáciu verejného priestoru, ktorého potenciál je v súčasnosti zanedbaný“.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac ho pritom oslovil prístup Holanďanov. „KCAP patrí k absolútnej špičke urbanizmu a architektúry v Európe, no pre nás bol podstatný najmä ich spôsob uvažovania o mestskom priestore a výzvach tejto dôležitej lokality Trnavského mýta,“ hovorí Martin Šramko, riaditeľ spoločnosti Immocap.

„Súťaž bola náročná nielen pre veľkú konkurenciu ateliérov vysokého kalibru, ale aj pre komplikovanú povahu územia a množstvo obmedzení s tým spojených,“ konštatuje Jeroen Dirckx, Partner v KCAP.

Ten poukázal na to, že podklady a riešenie priestoru vyplývalo z dlhšieho času príprav. „Samotné súťažné zadanie obsahovalo detailnú historickú analýzu priestoru, strategickú víziu budúceho projektu a súčasťou prípravného procesu boli aj podnetné pracovné workshopy s možnosťou bližšieho zoznámenia sa s komplexom Domu odborov a jeho okolím,“ uvádza.

SkryťVypnúť reklamu

Zbúrajú, nezbúrajú?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C65UE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Istropolis

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 097
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 707
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 043
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 802
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 613
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 321
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 211
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 247
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 329
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 970
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 924
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 472
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 396
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 054
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 639
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


7
Ilustračné foto

Piatkové oslabenie prispelo k týždenným stratám trhu.


TASR

Akcie U.S. Steel v reakcii vyskočili.


TASR
Ilustračné foto

Za väčšie riziká považujú podniky hospodársko-politické rámcové podmienky a slabý dopyt.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 247
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 329
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 970
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 924
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 472
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 396
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 054
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 639
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu