SME

Volkswagen Slovakia chce do roku 2025 menej zaťažovať prostredie

Firma chce znížiť záťaž o 45 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Udržateľná výroba automobilov je jedným zo zásadných princípov spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Do roku 2025 má pred sebou novú ekologickú výzvu, a to znížiť zaťaženie životného prostredia o 45 %.

Informovali o tom v piatok zástupcovia automobilky počas diskusie o životnom prostredí, ktorá sa uskutočnila za účasti zástupcov úradov a inštitúcií z oblasti životného prostredia.

Plánujú znížiť záťaž

Spoločnosti Volkswagen Slovakia sa podarilo splniť cieľ zníženia zaťaženia životného prostredia na jedno vyrobené vozidlo do roku 2018 o 25 % oproti roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Znižovanie zaťaženia životného prostredia dlhodobo meria pomocou piatich kľúčových ukazovateľov: spotreba energie a vody a produkcia odpadov končiacich na skládke, emisií CO2 a prchavých organických zlúčenín (VOC).

Aktuálne pokračuje stratégia značky Volkswagen v oblasti ochrany životného prostredia pod názvom Zero Impact Factory novými výzvami do roku 2025.

Cieľom je znížiť zaťaženie životného prostredia až o 45 % na jedno vyrobené vozidlo v porovnaní s referenčným rokom 2010.

To znamená o 45 % menej spotrebovanej energie a vody a o 45 % menej vyprodukovaných odpadov končiacich na skládke, emisií CO2 a VOC.

"Rok 2019 sa nesie vo Volkswagen Slovakia v oblasti životného prostredia v znamení vody. Spolu s intenzívnou internou komunikáciou zameranou na znižovanie spotreby vody a zlepšenie kvality odpadových vôd sme sa venovali rozsiahlej sanácii potrubných rozvodov privádzajúcich do bratislavského závodu pitnú a úžitkovú vodu, zmodernizovali sme vlastnú úpravňu úžitkovej vody, ako aj čistiareň odpadových vôd," priblížil Róbert Ollári, vedúci oddelenia životného prostredia vo VW SK.

SkryťVypnúť reklamu

V predchádzajúcom roku predstavovala spotreba úžitkovej vody z vlastných studní nachádzajúcich sa 15 kilometrov od závodu až 80 % z celkovej spotreby vody.

Tá sa po úprave používa nielen vo výrobe, ale aj v sociálnych zariadeniach, čím dochádza k významným úsporám pitnej vody.

Investujú do moderných technológií

Spoločnosť investuje do moderných technológií nielen pri výrobe vozidiel, ale aj do opatrení a technológií priateľských voči životnému prostrediu.

Napríklad chemické a splaškové odpadové vody prechádzajú pred ich vypustením do vodného ekosystému dôkladným viacstupňovým procesom čistenia vôd priamo vo výrobných prevádzkach a následne v podnikovej čistiarni odpadových vôd. Tá prešla viacerými modernizáciami a intenzifikáciami.

Odpadové vody tak po viacstupňovom čistení dosahujú kvalitu vodných ekosystémov.

SkryťVypnúť reklamu

V oblasti energií nasadzuje spoločnosť úsporné opatrenia a technológie, ktoré znižujú energetickú náročnosť výroby a náklady.

Automobilka zároveň odoberá elektrinu pochádzajúcu výlučne z obnoviteľných zdrojov, čím priamo prispieva k trvalo udržateľnému rozvoju a znižovaniu produkcie skleníkových plynov.

Ekologickejšie pohony

Aj v rámci firemnej mobility sa spoločnosť sústreďuje na ekologické a udržateľné riešenia.

Do vozového parku postupne pribúdajú automobily s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG), ktoré produkujú o 25 % menej CO2, o 70 % menej NOx a o 90 % menej pevných častíc v porovnaní s vozidlami so spaľovacím motorom.

Na podporu elektromobility slúžia desiatky nabíjacích stojanov v areáli spoločnosti aj na parkoviskách pre zamestnancov.

Pri ochrane životného prostredia zohrávajú dôležitú úlohu aj zamestnanci. Vďaka ich zlepšovacím návrhom sa darí spoločnosti napĺňať ciele vo všetkých oblastiach.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2018 bolo zrealizovaných celkovo 84 ekologických zlepšovacích návrhov zamestnancov.

Medzi najvýznamnejšie patrí optimalizácia procesu na linke umývania karosérií, kde spoločnosť dosiahla úsporu úžitkovej vody a zároveň zníženie množstva odpadovej vody v objeme takmer 7000 kubických metrov ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 909
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 652
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 781
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 992
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 933
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 741
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 432
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 368
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BYD Atto 3

Strojnásobí ročnú kapacitu na 1250 elektrických autobusov a nákladných vozidiel.


TASR
Americký prezident Donald Trump.

Trump to zdôvodnil novou kanadskou daňou.


ČTK 33
Ilustračné foto

Dôvodom je aj reštrukturalizácia a vplyv amerických dovozných ciel.


TASR
Ilustračné foto.

Poľnohospodárov potrápila aj silná búrka či požiar priamo na poli.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 353
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 178
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 112
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 703
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 605
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 211
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 738
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 296
  1. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  2. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  4. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  6. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  7. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
SkryťZatvoriť reklamu