Britský kaviarenský reťazec Costa Coffee sa na slovenský trh chystal roky. Prvú kaviareň otvoril začiatkom tohto roka v bratislavskom Auparku a nedávno k nej pridal ďalšiu v Eurovei.
O ďalších plánoch na expanziu, konkurencii na trhu i kávovej kultúre na tunajšom trhu hovorí riaditeľ siete Costa Coffee v Česku a na Slovensku Aleš Fránek.
V rozhovore sa dočítate:
- Kde vzniknú nové kaviarne Costa Coffee
- Ako sieť vníma konkurenciu Starbucksu
- Čím ju prekvapil slovenský trh
- V čom sa líšia Česi a Slováci pri pití kávy
Koľko káv denne vypijete?
Do svojich 28 rokov som kávu vôbec nepil. Potom som začal pracovať pre Costa Coffee a teraz vypijem päť-šesť káv denne. Každý deň si vravím, že tri budú stačiť, ale nikdy to nedodržím.
Chutí vám káva Starbucks?
Nechutí. Nie však preto, že je to konkurencia. V podstate proti nim nič nemám, ale ich káva je v porovnaní s našou slabšia a chutí inak. Naša je intenzívnejšia a silnejšia. Trúfam si povedať, že aj laik dokáže spoznať rozdiel.
So Starbucksom máte podobný koncept. Čím sa od neho chcete odlíšiť?