DÜSSELDORF. Nemecký pivovarnícky priemysel v septembri ožil a po slabom auguste znova zaznamenal rast. Čiastočne k tomu prispel aj tzv. Oktoberfest, najväčšia pivná slávnosť na svete, ktorá sa tento mesiac koná po celej krajine.
Odborníci z odvetvia sú optimistickí a očakávajú v septembri nárast dopytu aj po pivách vyššej cenovej kategórie, a tiež po nealkoholickom pive.
Doterajšie údaje zároveň signalizujú, že sa pivovary budú musieť vyrovnať s poklesom predaja za celý rok 2019. Len v samotnom auguste sa ich predaj v Nemecku znížil o dvojciferné číslo.
"Po skľučujúcom auguste potešila v septembri oveľa vyššia ochota spotrebiteľov kúpiť si pivo ako počas predchádzajúcej letnej sezóny. Všetko sa opäť vyvíja dobre," skonštatoval Michael Huber zo súkromného nemeckého pivovaru Veltins.
Nemecké združenie veľkoobchodníkov s nápojmi (GFGH) tiež potvrdilo, že septembrový odbyt je lepší a prispel k tomu aj Oktoberfest, ktorý sa už nekoná len na juhu Nemecka, v Bavorsku a Bádensko-Württembersku, ale po celej krajine.