Kedy bude mať Bratislava modernú hlavnú stanicu? Túto otázku si dávajú cestujúci už takmer dve desaťročia. Aj keď informácia o tom, že hlavné mesto a Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú usporiadať architektonickú súťaž, priniesla nové nádeje, realita je o čosi zložitejšia.
K slovu sa opäť hlási investor, ktorý sa o obnovu dopravného uzla snaží už osemnásť rokov. Igor Ballo, ktorý zastupoval firmy Transprojekt, Intermont či I.P.R. Slovakia, hovorí, že do príprav projektu investoval milióny a nezahodí to len tak.
„Mám mestu venovať 17 miliónov eur a dvadsať rokov svojho života?“ pýta sa Ballo, ktorý odhalil aj svoje ďalšie kroky spojené so stanicou.
Komplikovaná minulosť
Príbeh prestavby stanice sa začal písať na prelome milénií. Ballo sa pohyboval okolo biznisu s realitami a prišiel vtedy s nápadom postaviť polyfunkčný komplex nad obratiskom električiek. Chcel postaviť budovu s 10-tisíc štvorcovými metrami prenajímateľnej plochy.