Rok 2014: britský reťazec Tesco bojuje s prepadom tržieb i rastúcou konkurenciou diskontov Aldi a Lidl. Čoskoro sa tiež prevalí jeho účtovný škandál.
V tejto situácii prichádza na čelo spoločnosti muž z opačnej strany barikády. Dave Lewis, prezývaný drastický, síce dlhé roky pracoval u výrobcu Unilever, ale k práci v maloobchode ani nepričuchol.
„Dave Lewis nevie nič o retaile, ale možno na tom nezáleží, pretože ako popredný dodávateľ vie, ako vyhrať cenové vojny. A to je pravdepodobne veľký problém, ktorému dnes Tesco v Británii čelí,“ uviedol vtedy pre The Guardian maloobchodný analytik Nick Bubb.
Práve v Unileveri získal Lewis svoju prezývku. Ako drastický sa prejavil, keď v roku 2007 škrtol tristo pracovných miest. Reputáciu získal o štyri roky neskôr, keď na zodpovednosť dostal globálny obchod s osobnou starostlivosťou, kde riadil značky ako napríklad Dove. Tam si ho všimli smutní akcionári Tesca.
V prvý deň na novej stoličke sa Lewis prihovoril každému zamestnancovi. Mailom. Opýtal sa ich, ako by mal zlepšiť padajúci biznis. Všetkých vyzval, aby mu svoje návrhy poslali priamo na jeho adresu. Sľúbil im, že sa s nimi bude stretávať v predajniach a načúvať im.