Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Slovak Lines menia po 13 rokoch šéfa, generálnym riaditeľom sa stal Pavol Labant

Novovymenovaný šéf pôsobí vo firme len vyše roka.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Novým generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a. s., Bratislava sa od 1. septembra stal Pavol Labant.

Vo funkciách na čele spoločnosti vystriedal po trinástich rokoch Petra Sádovského. Agentúru SITA o tom v pondelok informovala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová v tlačovej správe.

Riadil Slovak Lines Express, a. s.

Novovymenovaný šéf pôsobí v Slovak Lines vyše roka. Doteraz riadil dcérsku firmu Slovak Lines Express, a. s., ktorá prevádzkuje medzinárodné linky do Viedne, na letisku vo Schwechate, ako aj výletné sezónne a koncertné linky zamerané na zážitky.

Skryť Vypnúť reklamu

"Riadiť takú veľkú firmu, ktorá má 620 zamestnancov, v Bratislavskom samosprávnom kraji zabezpečuje 43 autobusových liniek, ktoré sú súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja a ročne prepraví 12,5 milióna cestujúcich, je pre mňa veľkou výzvou," povedal Labant o svojom vymenovaní na čelo Slovak Lines.

Bývalý šéf Slovak Lines Peter Sádovský vyhlásil, že je hrdý a vďačný za dlhých trinásť rokov na pozícii generálneho riaditeľa. "Slovak Lines budem naďalej podporovať na pozícii poradcu predstavenstva pre strategické záležitosti," povedal Sádovský.

Viacero inovácií

Počas svojho pôsobenia v Slovak Lines Express Labant spolu s tímom zaviedli vedia naštartovať aj autobusovú dopravu.

"Začali s obmenou vozového parku a nakúpili nové ekonomicky aj ekologicky najúspornejšie autobusy Mercedes Setra. Zaviedli sme kvalitné pripojenie na internet, hodnotenie kvality, moderný rezervačný systém, web a mobilnú aplikáciu pre cestujúcich do Viedne, ktorú neustále vylepšujeme," povedal Labant.

Skryť Vypnúť reklamu

Know-how a skúsenosti získané za posledný z komerčných liniek teraz chcú preniesť aj do prímestskej regionálnej dopravy vo verejnom záujme, ktorá tvorí jadro podnikania Slovak Lines.

"V krátkom čase už chystáme postupné zavádzanie možnosti platby kartou u vodiča, ktorá by sa mala stať štandardom v hromadnej doprave," dodal Labant.

Klimatizované autobusy

Spoločnosť Slovak Lines, a. s., je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I od 1. októbra 2001.

História autobusovej spoločnosti siaha do roku 1949 k vzniku vtedajšieho národného podniku ČSAD. Počas rokov sa spoločnosť transformovala a pôsobila pod názvom Slovenská autobusová doprava Bratislava, akciová spoločnosť (SAD Bratislava) do roku 2007, kedy zmernila značku na Slovak Lines.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť má vyše tristo autobusov vybavených klimatizáciou a od roku 2013 prevádzkuje v prímestskej doprave aj nízkopodlažné autobusy kompletne vybavené aj pre prepravu cestujúcich so zdravotným postihnutím.

Základné imanie spoločnosti dosahuje 28,834 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 319
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 457
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 447
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 827
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 169
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 976
  8. Po Slovensku na motorke 3 921
  9. Crème de la crème po slovensky 3 240
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Beata Balogová, Arpád Soltész, Zoltán Szalay a Márk Finta.

Podľa IPI existuje v Maďarsku koordinovaný systém cenzúry.


a 2 ďalší 22 h

Záchvat svedomia predstieral už pred dvoma týždňami, ale reálne chcel byť potichu poslancom do konca júna.


Neprehliadnite tiež

Vodík má reálne využitie ako palivo do vlakov

Vodík sa u nás už vo veľkom vyrába.


18. jún
Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Ilustračná fotografia.

Najviac musia robiť na svoje bývanie Bratislavčania.


20. jún
Cisterna spoločnosti Bioway

Projekt firmy Bioway má stáť šesť miliárd eur.


18. jún