Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Slovak Lines menia po 13 rokoch šéfa, generálnym riaditeľom sa stal Pavol Labant

Novovymenovaný šéf pôsobí vo firme len vyše roka.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Novým generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a. s., Bratislava sa od 1. septembra stal Pavol Labant.

Vo funkciách na čele spoločnosti vystriedal po trinástich rokoch Petra Sádovského. Agentúru SITA o tom v pondelok informovala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová v tlačovej správe.

Článok pokračuje pod video reklamou

Riadil Slovak Lines Express, a. s.

Novovymenovaný šéf pôsobí v Slovak Lines vyše roka. Doteraz riadil dcérsku firmu Slovak Lines Express, a. s., ktorá prevádzkuje medzinárodné linky do Viedne, na letisku vo Schwechate, ako aj výletné sezónne a koncertné linky zamerané na zážitky.

"Riadiť takú veľkú firmu, ktorá má 620 zamestnancov, v Bratislavskom samosprávnom kraji zabezpečuje 43 autobusových liniek, ktoré sú súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja a ročne prepraví 12,5 milióna cestujúcich, je pre mňa veľkou výzvou," povedal Labant o svojom vymenovaní na čelo Slovak Lines.

Bývalý šéf Slovak Lines Peter Sádovský vyhlásil, že je hrdý a vďačný za dlhých trinásť rokov na pozícii generálneho riaditeľa. "Slovak Lines budem naďalej podporovať na pozícii poradcu predstavenstva pre strategické záležitosti," povedal Sádovský.

Viacero inovácií

Počas svojho pôsobenia v Slovak Lines Express Labant spolu s tímom zaviedli vedia naštartovať aj autobusovú dopravu.

"Začali s obmenou vozového parku a nakúpili nové ekonomicky aj ekologicky najúspornejšie autobusy Mercedes Setra. Zaviedli sme kvalitné pripojenie na internet, hodnotenie kvality, moderný rezervačný systém, web a mobilnú aplikáciu pre cestujúcich do Viedne, ktorú neustále vylepšujeme," povedal Labant.

Know-how a skúsenosti získané za posledný z komerčných liniek teraz chcú preniesť aj do prímestskej regionálnej dopravy vo verejnom záujme, ktorá tvorí jadro podnikania Slovak Lines.

"V krátkom čase už chystáme postupné zavádzanie možnosti platby kartou u vodiča, ktorá by sa mala stať štandardom v hromadnej doprave," dodal Labant.

Klimatizované autobusy

Spoločnosť Slovak Lines, a. s., je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I od 1. októbra 2001.

História autobusovej spoločnosti siaha do roku 1949 k vzniku vtedajšieho národného podniku ČSAD. Počas rokov sa spoločnosť transformovala a pôsobila pod názvom Slovenská autobusová doprava Bratislava, akciová spoločnosť (SAD Bratislava) do roku 2007, kedy zmernila značku na Slovak Lines.

Spoločnosť má vyše tristo autobusov vybavených klimatizáciou a od roku 2013 prevádzkuje v prímestskej doprave aj nízkopodlažné autobusy kompletne vybavené aj pre prepravu cestujúcich so zdravotným postihnutím.

Základné imanie spoločnosti dosahuje 28,834 mil. eur.

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  2. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  3. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  4. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  7. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  8. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 545
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 397
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 296
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 472
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 907
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 710
  7. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 594
  8. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 416
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 191
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 547

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Zvolen), Doprava (Trnava), Doprava (Senec)

Hlavné správy zo Sme.sk

V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Do redakcií poslali nahrávku Gorily, má takmer 39 hodín

Nahrávka má 39 hodín a dva gigabajty.

Premiér Fico podľa Gorily pil v konšpiračnom byte kolu.

Vyšetrovateľ Gorily: Viem, čo som na nahrávke počul

Nahrávka nám môže pomôcť, hovorí Kyselica.

Šéf vyšetrovacieho tímu Gorila Lukáš Kyselica.