SME

Otvorili novú križovatku v Dunajskej Lužnej, výrazne uľahčí dopravu

Po viac ako ročnej obchádzke sa cestovanie na danom úseku výrazne zjednoduší.

Árpád Érsek (Most-Híd).Árpád Érsek (Most-Híd). (Zdroj: Michal Frank)

DUNAJSKÁ LUŽNÁ. Novovybudovanú mimoúrovňovú križovatku na ceste prvej triedy I/63 za obcou Dunajská Lužná (okres Senec) v smere na Šamorín odovzdali v utorok do užívania.

Ide o súčasť realizácie PPP projektu na výstavbu a prevádzku rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 v okolí Bratislavy.

Súčasť dopravnej tepny k diaľnici

Motoristi na tomto úseku viac ako rok využívali dočasnú obchádzkovú trasu. Nová trasa cesty I/63 vedie ponad rozostavanú časť R7, ktorú stavbári plánujú odovzdať do užívania na jar budúceho roka na trase od Holíc po Ketelec. Po sprevádzkovaní R7 sa odľahčí doprava v Dunajskej Lužnej.

SkryťVypnúť reklamu

"Je to súčasť výstavby, ktorá je potrebná, aby mohli spojazdniť diaľnicu. Takéto objekty sa budú odovzdávať postupne, ako bude treba. Smeruje to k tomu, že R7 môže byť niekedy na jar daná do prevádzky," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) na mieste vybudovanej križovatky pri Dunajskej Lužnej.

Napojenie na R7

Postupne sprístupnené menšie cestné stavby podľa neho môžu zjednodušiť cestovanie na tejto vyťaženej trase.

"Po tejto ceste smerom dio Dunajskej Lužnej denne prejde približne 20 tisíc áut, ktoré komplikujú život obyvateľom týchto obcí. Vítam preto vyjadrenia zhotoviteľa, podľa ktorých bude možné otvoriť niektoré úseky s predstihom," uviedol minister dopravy.

Mimoúrovňovú križovatku tvorí dvojpoľový most v dĺžke nosnej konštrukcie vyše 50 metrov, dva kruhové objazdy a úpravy cesty I/63 v celkovej dĺžke približne 685 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou úpravy cesty z dôvodu stiesnených pomerov sú operné múry proti zásahom do susedných súkromných prevádzok. Cez kruhové objazdy bude výhľadovo zabezpečené napojenie na R7.

Odbremení hlavné ťahy

Križovatka medzi Dunajskou Lužnou a Šamorínom zlepší dostupnosť motoristov z oboch smerov.

"Po dobudovaní na plnohodnotnú križovatku začiatkom budúceho roka odbremení táto križovatka dopravou zaťažené hlavné ťahy v obci Dunajská Lužná, zlepší sa obslužnosť územia a zníži sa tak aj nehodovosť na exponovaných úsekoch," povedal zástupca zhotoviteľa stavby D4R7 Construction, s. r. o., Jorge Sanz.

Érsek avizoval kontrolný deń na stavbe R7 a D4

Minister dopravy si myslí, že časť R7 medzi Holicami a Ketelcom v dĺžke takmer 26 kilometrov nebude sprevádzkovaná už do parlamentných volieb koncom februára 2020.

SkryťVypnúť reklamu

"Stotisíc ľuďom z juhu je jedno, či to bude vo februári alebo v marci. Nech to už je!" odpovedal Érsek na otázku.

Súvisiaci článok Termín dokončenia križovatky diaľnic D4 a D1 je pre meškanie prác otázny Čítajte 

Ešte pred dokončením časti R7 podľa neho zisťujú, kde na tejto trase by sa dali zlepšiť podmienky dopravy ako v prípade otvorenej križovatky na I/63 pri Dunajskej Lužnej.

Minister zároveň avizoval ďalší kontrolný deń na stavbe R7 a D4.

Zástupca koncesionára projektu D4R7 Zero Bypass Limited Tomáš Bežila informoval, že dočasnú obchádzkovú trasu (obmedzená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu) po otvorení križovatky Dunajská Lužná zrušia, aby mohli dokončiť a sprejazdniť časť R7.

"Spolu s našim hlavným zhotoviteľom D4R7 Construction robíme všetko preto, aby R7 bola odovzdaná motoristom na jar budúceho roka," dodal Bežila.

SkryťVypnúť reklamu

Zápchy sa rovnomernejšie rozložia

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík (nezávislý) označil výstavbu križovatky pri ich obci za prvú lastovičku v rámci výstavby R7.

"V súčasnosti cez Dunajskú Lužnú prechádza približne 30 tisíc vozidiel (denne). Očakávame od R7, že táto doprava (cez obec) sa zníži minimálne o 40 percent, lebo väčšina vozidiel je z Trnavského kraja. Predpokladám, že zápchy, ktoré určite budú, sa rovnomernejšie rozložia po celom okolí Bratislavy," povedal Jurčík.

Podľa aktuálne platných lehôt v koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku úsekov D4 a R7 (spolu 59 kilometrov) by mali časti D4 od križovatky Ketelec (prepojenie D4/R7) po Raču a R7 od Ketelca po Holice (pri Dunajskej Strede) odovzdať do prevádzky v apríli 2020. Zvyšné časti D4 Bratislava, Jarovce - Ketelec a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Zhotoviteľ výstavby potvrdil, že na jar budúceho roka dokončí v miernom predstihu len dva úseky R7 medzi Holicami a Ketelcom.

K očakávaným termínom dokončenia ostatných časti úsekov R7 a D4 sa nevyjadril, predpokladá sa však, že oproti harmonogramu môžu viac alebo menej meškať.

Križovatky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 5. 2025)
USD 1.119
AUD 1.746
CZK 24.936
JPY 163.050
CAD 1.564
GBP 0.843
HUF 403.050
PLN 4.260
CHF 0.938
SEK 10.933

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 931
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 038
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 509
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 3 964
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 948
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 589
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 504
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 328
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 621
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 13 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 574
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 381
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 285
  6. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 253
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 559
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 388
  1. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  2. Tupou Ceruzou: Krížovka
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  4. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  5. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  6. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  8. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Ak PS odmieta umožniť ľuďom slobodne sa rozhodnúť, tak nesleduje záujem ľudí, tvrdí ministerstvo.


TASR
Montáž automobilov vo výrobnej hale spoločnosti Kia Slovakia v   Tepličke nad Váhom pri Žiline.

Oživenie exportu sa spomaľuje v dôsledku priamych a nepriamych účinkov zvýšeného globálneho protekcionizmu.


TASR 2
Miroslav Trnka (3 ku 2)

Aký je príbeh Miroslava Trnku?


92
Kancelársky komplex Apollo Business Center II.

Developer zatiaľ na Slovensku rezidenčný projekt nerealizoval.


2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 621
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 13 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 574
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 381
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 285
  6. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 253
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 559
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 388
  1. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  2. Tupou Ceruzou: Krížovka
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  4. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  5. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  6. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  8. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
SkryťZatvoriť reklamu