Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Bankári sú ohrozený druh. Bude ich menej, ostanú len najzdatnejší

Zbavujú sa pobočiek i zamestnancov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Z bankára sa stáva rizikové povolanie. Sektor prechádza veľkými zmenami. Tlačia ho regulácie, nižšie marže, záporné úrokové sadzby, rastúce požiadavky na predaj produktov, konkurencia fintechov i nové technológie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Atmosféra vo veľkých bankách nevyzerá ružovo. Európske finančné domy sa od začiatku tohto roka zbavili 53-tisíc zamestnancov. Šetria, zatvárajú pobočky, zúfalo hľadajú cestu k udržaniu ziskovosti.

Ako sú na tom slovenské banky, ktoré tiež pôsobia na silne konkurenčnom trhu? Týkajú sa ich tlaky, ktorým čelia ich kolegovia na Západe? S akým úspechom sa s nimi vyrovnávajú?

Vlajkové lode trpia najviac

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C67GG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M67GG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  6. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  2. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  3. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  4. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  7. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  8. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 570
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 308
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 256
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 547
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 817
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 680
  7. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 646
  8. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 9 232
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 230
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 486

Téma: Banky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Poštová banka

Hlavné správy zo Sme.sk

V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Jama, ktorá zostala po projekte firmy KLM Group.