Budovanie električkových tratí je obľúbená téma všetkých doterajších bratislavských primátorov. Ich význam sa posilnil po tom, čo sa úvahy o vybudovaní metra ukázali ako nereálne.
Rozhovor s Vallom
- Rozhovor s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom o jeho prvom roku v úrade si prečítate v novembrovom čísle magazínu INDEX (Profit).
V reále sa toho v hlavnom meste veľa nedeje. Odhliadnuc od Petržalky sa po revolúcii žiadna nová električková trať nepostavila. Primátor Matúš Vallo sľubuje nápravu a jednu konkrétnu novú trasu.

Podunajské Biskupice nie sú jediná mestská časť Bratislavy, ktorej by električka pomohla odľahčiť dopravnú situáciu.
INDEX zosumarizoval, ktorým štvrtiam slovenskej metropoly chýba a aké sú plány na vybudovanie nových tratí.
Petržalka
Asi najjasnejšie sa električková budúcnosť črtá v bratislavskej Petržalke. Električky sa tam vrátili v lete 2016.
Boli to prvé a zatiaľ jediné kilometre električkových koľajníc po roku 1989.

Petržalská električková trať sa v súčasnosti končí na zastávke Jungmannova, no pokračovať by mala až po Janíkov dvor. Podľa pôvodných plánov mala výstavba druhej etapy začať už vlani, mesto však stále vybavuje potrebné povolenia.
Je pritom pod časovým tlakom. Projekt má byť dokončený do roku 2023, v opačnom prípade príde Bratislava o spolufinancovanie z európskych fondov. Podľa odhadov má 3,8-kilometrová trať stáť 114 miliónov eur.
Už teraz sa objavujú úvahy, že trať by sa v budúcnosti mohla predĺžiť ešte ďalej. Aj pripravovaná štvrť Nesto chce nechať koridor určený pre električku.