BRATISLAVA. Na prvý pohľad pôsobia skôr ako špajze než predajne. Nevyrušuje tu žiadna reklama ani pestrofarebné obaly. Potraviny musia zákazníkov upútať iba svojim skutočným vzhľadom.
Násypníky a veľké sklenené poháre sú plné cestovín, orechov, sušeného ovocia, čajov, strukovín, korenín či múky.

Kupujúci si ich môžu odniesť vo vlastných nádobách alebo si nejaké vypýtajú od obsluhy.
Bezobalové predajne sa stali alternatívou pre ľudí, ktorí sa chcú ako spotrebitelia správať zodpovedne a nenosiť si s každým nákupom domov aj množstvo obalov.
Na slovenskom trhu počet takýchto predajní rastie.
S vlastnou nádobou a vrecúškom
Je piatok dopoludnia a do bratislavskej predajne Bezobalovo prichádza mladá žena. Berie si celulózovú špongiu a bezodpadovú hubku, ktorá sa dá prať i kompostovať.