BRATISLAVA. Televízia Markíza by mohla už onedlho dostať nového vlastníka.
Podľa slovenských aj zahraničných médií je totiž predaj majoritného podielu americkej telekomunikačnej spoločnosti AT&T v matke Markízy, skupine Central European Media Enterprises (CME), na spadnutie.
Kellner má o Markíze rokovať osobne
V rokovaniach o kúpe podielu pritom údajne zostal jediný záujemca, skupina PPF českého miliardára Petra Kellnera.

„Rozhodnutie, či sa obe strany dohodli, môže byť oznámené počas nadchádzajúcich dní. Rokovania o kúpe majoritného podielu v CME vedie podľa dostupných informácií Kellner osobne.
PPF svoje investičné plány však oficiálne nekomentuje,“ informovali napríklad minulý týždeň české Hospodářské noviny.
Hoci americký telekomunikačný koncern, ktorý majoritu v CME vlastní cez svoju nedávnu akvizíciu WarnerMedia, predáva svoj podiel ako celok, televízie v jednotlivých krajinách, kde CME pôsobí, nemusia napokon dlhodobo definitívne zakotviť v Kellnerovej PPF.
Dokončenie tejto akvizície by totiž otvorilo aj alternatívu ďalšieho odpredaja televízií na lokálnych trhoch, o čom sa v médiách takisto v minulosti špekulovalo.
Markíza na predaj
V prípade Markízy sa v minulosti skloňovalo viacero prípadných záujemcov.
Medzi nimi boli aj slovenské finančné skupiny, ktoré už majú svoje mediálne domy. Aktuálne však svoj prípadný záujem o Markízu komentovať nechcú.
V tejto súvislosti sa pritom v médiách hovorilo najmä o finančnej skupine Penta.
Tá však nateraz informácie o akýchkoľvek rokovaniach o kúpe Markízy odmieta.
"Skupina Penta v tomto období nerokovala a ani nerokuje o možnom vlastníckom vstupe do skupiny CME," uviedol pre agentúru SITA hovorca skupiny Penta Gabriel Tóth s tým, že budúcnosť nekomentujú. "Čo sa týka budúcnosti, nechceme žiadne špekulácie v tomto smere komentovať. Nie je to pre nás aktuálna otázka," konštatoval Tóth.
Penta, ktorá svoje mediálne akvizície zastrešila spoločnosťou News and Media Holding, sa chce podľa Tótha v súčasnosti sústrediť predovšetkým na ich rozvoj.
"Z pohľadu možných akvizícií na mediálnom trhu nie, neriešime ich, naše mediálne portfólio považujeme za skonsolidované a hlavný dôraz venujeme stratégii dovnútra našich firiem," dodal hovorca skupiny.
Svoj mediálny dom na Slovensku postavila aj finančná skupina J&T, ktorá už vlastní televíziu Joj.
Takisto v súvislosti s touto skupinou sa v médiách objavovali informácie o možnom záujme o televíziu Markíza.
Jej predstavitelia však tieto špekulácie nekomentujú. "J&T tradične komentuje len uzatvorené obchody. Či o niečom rokuje, alebo nie, prípadne či má o niečo záujem, zásadne nekomentuje," odpovedal agentúre SITA hovorca skupiny Maroš Sýkora.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v piatich krajinách strednej a východnej Európy.
Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala stopercentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.
Okrem samotnej televízie Markíza na Slovensku prevádzkuje aj televízie Doma, Dajto a Markíza International.