Najbohatší Čech Petr Kellner bude vlastniť najvplyvnejšiu televíziu v Česku a na Slovensku . Jeho spoločnosť PPF kupuje od amerického koncernu AT&T sieť televíznych staníc CME, ktorej súčasťou sú okrem českej Novy a slovenskej Markízy aj stanice v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku.
Transakcia má stáť 2,1 miliardy eur, čo je dvojnásobok trhovej kapitalizácie CME. Čo si o tomto mediálnom obchode myslí bývalý riaditeľ RTVS Václav Mika a bývalý šéf TV JOJ František Borovský, ktorý dnes stojí za vznikom televízie Up Network?

O možnom predaji Markízy sa hovorilo už dlhšie. V hre bolo niekoľko záujemcov. Boli ste prekvapený, že CME nakoniec získal Kellner?
Václav Mika: Podľa mojich informácií sa v tomto roku začalo rokovať na jar. V užšom kole boli dvaja hráči - medzinárodná spoločnosť Discovery a PPF. Hoci sa na to pozeráme z pohľadu Markízy, v celom CME je len menšou časťou.
Vidím v tomto obchode istú synergiu aktivít PPF na jednotlivých trhoch a ich mediálneho pokrytia. Dáva to logiku, ak sa pozrieme, ako fungujú spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na mediálny obsah a distribúciu. Fungovanie televízie samostatne je už minulosťou.
František Borovský: Kúpa CME Kellnerom bola taká 200-dielna stredoeurópska telenovela. Všetci akosi predpokladali výsledok, všetci, samozrejme, vedeli, ako to dopadne, a nakoniec to aj tak dopadlo. Keby išlo o seriál, asi by som ho po tretej časti prestal pozerať.