BRATISLAVA. Prehľad o zásielkach či menej čakania pri priehradkách. Slovenská pošta spustila aplikáciu s názvom Slovenská pošta, ktorou konečne vstupuje do 21. storočia.
Klient si ju môže stiahnuť bezplatne, používateľské rozhranie je prívetivé. Funguje v oboch operačných systémoch, teda iOS aj Android.
Do aplikácie sa prihlasuje cez telefónne číslo alebo prostredníctvom e-mailovej adresy. Práve vďaka týmto údajom bude vedieť pošta zásielky zobraziť klientovi aj v prehľade v aplikácii.
Napríklad, ak si niekto objedná z e-shopu balík, ktorý mu má doručiť pošta a nie kuriérska spoločnosť, zásielku automaticky uvidí. Umožní to párovanie cez kontaktné údaje. Rovnako je možné zásielku zadať aj ručne.
Následne bude môcť zákazník v aplikácii Slovenská pošta sledovať zásielku, zobraziť si históriu manipulácie, zobrazovať sa má aj informácia o tom, koľko bude zásielka ešte na pošte dostupná na vyzdvihnutie.
Pošta pridala tiež možnosť preposlať si zásielku napríklad do balíkoboxu.
Ďalšou užitočnou funkciou budú poradové lístky. Tie si môže zákazník vyžiadať priamo cez telefón, služba však bude dostupná len pri tých pobočkách pošty, v ktorých funguje vyvolávací systém.

Zo všetkých viac ako 1500 pobočiek pošty má do konca roka vyvolávací systém fungovať v približne osemdesiatich. Spravidla ide o najväčšie pobočky.
Ak pošta vyvolávací systém na pobočke má, zákazník okrem možnosti požiadať si o poradové číslo taktiež vidí, koľko ľudí je ešte v rade pred ním v reálnom čase.
V budúcnosti chce pošta do aplikácie pridať elektronické podacie hárky, rovnako chce v rámci modernizácie zaviesť večerné doručovanie zásielok. Taktiež chce rozšíriť možnosť pri poradových lístkoch na konkrétne časy, čo by výrazne usporilo čas strávený pred prepážkami.
Celá aplikácia stála podľa riaditeľa Slovenskej pošty Petra Helexu 230-tisíc eur.