BRATISLAVA. Slováci čoraz častejšie využívajú internetbanking či mobilné bankovanie. Aktuálne internetové bankovníctvo na Slovensku využíva 78 percent Slovákov.
Pred SR skončila Česká republika, kde online bankovanie využíva 80 percent obyvateľov. Zo sledovaných krajín túto službu výrazne menej využívajú Maďari (49 percent), Chorváti (45 percent), Srbi (36 percent) či Rumuni (33 percent).
Medziročný rast o desať percent
Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre skupinu Erste zrealizovala spoločnosť IMAS International počas septembra.
Z vekových kategórií najčastejšie bankujú ľudia vo veku 15 - 29 rokov, a to až 92 percent, najmenej 50-roční a starší (64 percent).
"Medziročne sa počet ľudí využívajúcich internetové bankovníctvo na Slovensku zvýšil o 10 percent. Ide o najväčší nárast zo sledovaných krajín. Pred tromi rokmi využívali internetbanking ani nie dve tretiny Slovákov," uvádza analytička Slovenskej sporiteľne Lenka Buchláková.
Zvyšuje sa podiel nakupovania
Na Slovensku k internetovému bankovníctvu viac inklinujú muži (82 percent) než ženy (74 percent). Platobné platformy ako PayPal, Apple Pay či Google Pay využíva na Slovensku 38 percent ľudí.
Slováci prostredníctvom internetu nielen bankujú, ale čoraz častejšie aj nakupujú. Z prieskumu vyplýva, že online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 61 percent Slovákov, zhodne 61 percent podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny.

Najmenej nakupujú prostredníctvom internetu jedlo (22 percent). Postupne ubúda ľudí, ktorí si nevedia predstaviť, že by si objednávali jedlo online.
Aktuálne ich nie je ani polovica, pred troma rokmi sa v neprospech objednávania jedla cez internet vyjadrili viac ako dve tretiny Slovákov.
Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky.
Rovnako vyše 50 percent Slovákov uviedlo, že cez internet nakupuje knihy. Česi najčastejšie nakupujú online knihy (61 percent), Maďari zase elektroniku (43 percent).