BRATISLAVA. Spoločnosť Kofola zaznamenala medziročný nárast tržieb o 3,6 percenta. Informovala o tom hovorkyňa Kofoly Jana Ptačinská v tlačovej správe.V treťom kvartáli narástol ukazovateľ EBITDA o 9,3 %, pričom medziročne zostal na podobnej úrovni, keď narástol o 0,5 %. "V porovnaní s minulým rokom stálo proti nám chladnejšie letné počasie, vyššie mzdové aj logistické náklady," uviedla Ptačinská s tým, že tržby napriek tomu rástli v Česku aj na Slovensku.
Spoločnosť Kofola Československo je jedným z výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola zamestnáva takmer dvetisíc zamestnancov.
Vyrába nápoje ako Kofola, Rajec, rad sirupov Jupí, energetický nápoj Semtex, Vinea, detské nápoje Jupík a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Vo februári roku 2013 sa Kofola stala výhradným distribútorom značiek Evian a Badoit pre Českú a Slovenskú republiku a v októbri 2013 oficiálnym distribútorom minerálnej vody z liečivého zdroja Vincentka pre české maloobchody a gastronómiu. Od začiatku roka 2015 Kofola distribuuje v Českej republike a na Slovensku produkty spoločnosti Rauch. Najnovším prírastkom do nápojového portfólia na československom trhu je minerálna voda Kláštorná Kalcia.