ŠTOKHOLM. Nárast online predaja pomohol hlavnej maloobchodnej divízii švédskej spoločnosti Ikea dosiahnuť rast tržieb aj zisku.
Najväčší predajca nábytku na svete sa zároveň snaží expandovať v Číne.
Informovala o tom v utorok skupina Ingka Group, ktorá vlastní väčšinu obchodov Ikea.
Online predaj stúpol o polovicu
Ingka spravuje 374 obchodov v 30 krajinách a ich tržby sa podieľajú 90 percentami na celkovom obrate skupiny.
V uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil 31. augusta 2019, zaznamenala skupina nárast čistého zisku o 24 percent na 1,8 miliardy eur a jej tržby stúpli o 5,3 percenta na 39 miliárd eur.
Juvencio Maeztu, zástupca generálneho riaditeľa a finančný riaditeľ skupiny Ingka po zverejnení výsledkov povedal, že skupina dosiahla zdravý rast vo všetkých segmentoch, pričom online predaj stúpol o takmer 50 percent, čo je obrovské číslo.

Teraz sa už online predaj podieľa až 10 percentách na celkovom obrate skupiny.
"Uplynulých šesť mesiacov v Číne bolo pre nás veľmi dobrých, preto sa zaväzujeme naďalej tam investovať," dodal Maeztu.
Ingka má v úmysle otvoriť do roku 2024 tri nové obchody v ázijskej krajine.
Čistý zisk jeden a pol miliardy
Začiatkom novembra skupina Inter Ikea, luxemburská spoločnosť, ktorá vlastní koncept a značku Ikea, vyhlásila, že v uplynulom fiškálnom roku dosiahla stabilný čistý zisk 1,5 miliardy eur.
Spoločnosť Ikea v predchádzajúcich rokoch oznámila, že jej cieľom bude otvárať menšie obchody v centrách miest, aby prilákali mestských zákazníkov. A ponúkne aj prenájom nábytku, aby znížila svoj vplyv na životné prostredie.