Minimálny vek vodiča autobusu je 24 rokov a nič na tom nezmenil ani nedávny návrh zákona o cestnej premávke. Vodičské preukazy skupiny D na autobusy stoja okolo 1500 eur a mladých šoférov si podchytili špedičné firmy, keďže kamión môže šoférovať aj vodič od 21 rokov.
To sú hlavné dôvody, prečo v autobusoch chýbajú vodiči.
Príkladom je najväčší súkromný autobusový dopravca na Slovensku Arriva. “Keby sme prijali 100 až 120 nových ľudí, boli by sme v optimálnom stave a nemuseli využívať maximálne limity pre nadčasy a kapacity súčasných šoférov,” priznal šéf spoločnosti Arriva László Ivan.
Ako prebieha nábor
Najväčší problém dopravca pociťuje v regióne Trnavy a Nitry, kde je najnižšia nezamestnanosť a zároveň vyostrená konkurencia dopravcov od kuriérskych, kamiónových firiem až po iných autobusových dopravcov.

Blízkosť hraníc s Rakúskom situácii neprospieva, pretože platy za hranicami sú stále o polovicu vyššie. Rovnako české dopravné spoločnosti usilovne lákajú mladých vodičov z Ukrajiny, Srbska či Slovenska.
Arriva bola preto nútená zvyšovať mzdy a hľadať vodičov aj za hranicami. V súčasnosti vo firme pracuje 50 vodičov z Ukrajiny a päť ďalších z Gruzínska, ktorých získali cez nábor priamo v ich domovskej krajine.