BRUSEL. Viac ako polovica spotrebiteľov v Európskej únii má pri svojich nákupoch na mysli aj ich vplyv na životné prostredie.
Najviac na životné prostredie myslia spotrebitelia v južných krajinách EÚ (59 percent), po ktorých nasledujú spotrebitelia vo východoeurópskych členských štátoch únie (57 percent).
Vyplýva to z prieskumu, ktorého výsledky vo štvrtok na svojej internetovej stránke zverejnila Európska komisia.

"Som rada, že spotrebitelia pri nákupoch čoraz viac myslia na životné prostredie," uviedla Věra Jourová, eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť.
Prieskum ďalej ukázal, že viac ako 70 percent spotrebiteľov v Európskej únii verí, že maloobchodníci rešpektujú ich spotrebiteľské práva.
Zrkadlovým obrazom tohto výsledku je zistenie, že vyše 70 percent maloobchodníkov nepociťuje ťažkosti pri dodržiavaní legislatívy na ochranu spotrebiteľov.