BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. plánuje vynaložiť na vybudovanie a nasadenie Integrovaného predajného systému (IPS), na jeho aplikačnú, servisnú a technickú podporu a následný rozvoj za šesť rokov 14,45 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Národný vlakový osobný dopravca vyhlásil verejnú súťaž na uvedené služby, pričom Integrovaný predajný systém musí poskytovať moderné a komplexné služby pri preprave cestujúcich a obsluhe jednoduché a intuitívne prostredie pre všetky úkony na výdaj, resp. predaj cestovných dokladov.
Lehota je do polovice januára
Ako ďalej vyplýva z oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania, predajný systém má pripojením na ostatné medzinárodné systémy železničných prepravcov umožňovať aj výdaj, či predaj medzinárodných cestovných lístkov.
"IPS musí byť integrovaný na ostatné informačné systémy používané obstarávateľom a tiež umožňovať integráciu informačných systémov tretích strán. Informačné systémy tretích strán predstavujú napríklad rezervačné systémy cestovných kancelárií, prepravných agentúru, teda nezávislé aplikácie, ktoré budú čerpať údaje z IPS," uviedla ZSSK.

Informačné systémy tretích strán podľa dopravcu vznikajú nezávisle na vôli obstarávateľa a ten ich žiadnym spôsobom nekoordinuje a nemôže zasahovať do ich funkčnosti. "Riešenia IPS musia umožniť pripojenie na poskytovanie informácií pre vytváranie systémov pre tretie strany," priblížila ZSSK.
Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 14. januára 2020, platiť musia minimálne do 14. januára 2021. Uchádzači majú preukázať technickú a odbornú spôsobilosť zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky do vyhlásenia verejného obstarávania.
Požadovaný celkový minimálny objem služieb, predmetom ktorých boli implementačné, integračné, programátorské a konfiguračné práce so zaškolením pracovníkov objednávateľa, pričom práce pozostávali z aplikačnej a databázovej časti pre informačné systémy dopravy, je 4,5 milióna eur bez DPH.
Poskytnuté služby štandardnej technickej podpory softvéru, školenia, konzultácie a onsite podpora systémov pre informačné systémy dopravy v uvedenom období majú mať objem najmenej 2,5 milióna eur bez DPH. Potrebná je zábezpeka ponuky vo výške 250-tisíc eur.
Vyše 1,5 milióna za grafikony
ZSSK zároveň za poskytovanie služieb pomocnej prevádzky počas grafikonov železničnej dopravy 2019/2020 (do 12. decembra 2020) a 2020/2021 (13. decembra 2020 až 11. decembra 2021), predpokladá zaplatiť 1,65 milióna eur bez DPH.
Zákazku na dva roky, vrátane opcie na jeden rok, chce zadať cez rokovacie konanie so zverejnením. Lehota na predkladanie ponúk je 23. decembra, viazané musia byť do 31. marca 2020.
Služby podľa národného dopravcu zahŕňajú vykonávanie posunu v obvode železničnej stanice zo stanice Bratislava-Východ do Opravovne osobných vozňov Bratislava a do a zo spoločnosti ŽOS Trnava, a. s., v rozsahu 1 202,5 hodín a posun v železničných staniciach vykonávaný zamestnancami úspešného uchádzača s povinnosťami vedúceho posunu a posunovača v objeme 226 hodín.
Súčasťou zákazky sú aj činnosti súvisiace s deponovaním (odstavením) koľajových vozidiel v Žiline, Trenčianskej Teplej a vo Zvolene v rozsahu zhruba 15 907 hodín, ako aj mimoriadny výkon posunu podľa aktuálnej potreby.
Služby pozostávajú tiež z mimoriadneho spisovania vlakov Rakúskych štátnych železníc (ÖBB) v železničnej stanici Bratislava-Petržalka podľa aktuálnej potreby pri výpadku informačného systému.
"Predpokladaný rozsah služieb je uvedený na celý grafikon železničnej dopravy 2019/2020 v trvaní dvanástich mesiacov," dodala ZSSK.