SME

Šéfka siete Textile House: Zákazníčky sa vedia v predajni aj pobiť

Nakupovať v second hande je už normálne.

Milada Hanzalíková vedia 170 predajní siete Textile House. (Zdroj: SME - Marko Erd)

Textile House vznikol pred takmer 25 rokmi ako garážová firma so zahraničným kapitálom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majitelia zo Škandinávie si najprv Bratislavu vybrali na triedenie textilného odpadu. Neskôr k recyklácii pribudla sieť secondhandových obchodov, ktorá v súčasnosti pôsobí v ôsmich európskych krajinách.

O zmene postoja ľudí k nakupovaniu oblečenia z druhej ruky hovorí v rozhovore pre INDEX riaditeľka siete Textile house Milada Hanzalíková.

Nakupujete v second handoch?

Všetci z firmy nakupujeme v second handoch, ale priznám sa, že nie všetky veci mám len z predajne z použitým tovarom.

Naše obchody mám najradšej v zime, lebo sú tam skvelé materiály za zlomkové ceny. Aj preto mám doma desať kabátov. Nenosím ich síce všetky, ale keď nájdem zaujímavý kúsok, nemôžem bez neho odísť.

Začínali ste v roku 1996 v garáži v bratislavskej Rači. Vlani ste na Slovensku

dosiahli tržby 25 miliónov eur. Ako sa vám podarilo takto narásť?

Naši majitelia si vyhliadli Bratislavu ako križovatku ciest, chceli tu pretrieďovať textilnú surovinu a posielať ju na ďalšiu recykláciu. Už vtedy vznikali firmy, ktoré ju spracúvali.

Začínali sme s desiatimi triedičkami, ktoré triedili surovinu na základe kvality materiálu. Podľa toho, či ide o bavlnu, vlnu, polyester alebo džínsovinu, putuje materiál k ďalším odberateľom. Napríklad z džínsoviny sa robia lodné plachty.

Počet našich zákazníkov postupne narastal, preto sme zvyšovali kapacitu triediarne. Dnes máme 250 triedičiek a najmodernejšiu triediacu linku v Európe.

Kedy prišli na rad obchody?

Keď prišla kríza, drobní prevádzkovatelia second handov, ktorí od nás odoberali najkvalitnejší textil, museli svoje obchody zavrieť. Na sklade nám zostala najhodnotnejšia surovina, ktorú nikto nechcel. Tak sme sa rozhodli, že si otvoríme vlastné obchody.

Definuje sa Textile House ako slovenská firma?

Pýšime sa tým, že sme slovenská firma. Majitelia sú síce zo Škandinávie, ale vo vedení nám dávajú voľnú ruku. Know-how, ktoré stojí za spoločnosťou, sme my. Mám kolegov, ktorí prišli z H&M, Zary či iných veľkých reťazcov, spolu dávame hlavy dokopy a vymýšľame, čo by sa dalo urobiť. Sme v tom skutočne dobrí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6FH5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu