Keď sa pred deviatimi rokmi objavila herečka Drew Barymorová na červenom koberci v šatách zo second handu za 25 dolárov, všetkým vyrazila dych.
Odvtedy trh s noseným oblečením narástol do takých rozmerov, že sa ním začínajú vážne zaoberať aj najväčší hráči módneho priemyslu.

Móda nebola nikdy taká dostupná ako dnes. Odevné reťazce prinášajú každý rok namiesto dvoch hlavných až 52 mikrosezón.
Ako uvádza organizácia Sustain Your Style, každý rok sa na svete vyprodukuje 80 miliárd kusov oblečenia, čo je o 400 percent viac ako pred dvoma desaťročiami. Ľudia majú vo svojich skriniach päťkrát viac odevov ako kedysi.

Dlho sa však oblečenie na vešiakoch neohreje. Podľa štúdie charitatívnej organizácie Barnardo’s tretina britských žien považuje šaty za „staré“ po tom, ako ich mali oblečené raz alebo dvakrát.
Jedna zo siedmich považuje za módne faux pas, keď je odfotografovaná v tom istom oblečení.
Nízke ceny odevov im dovoľujú s týmto „problémom“ bojovať. A aby módne reťazce dokázali nízke ceny ponúkať, hľadajú možnosti, ako znižovať výrobné náklady.
To má vplyv na kvalitu oblečenia, pracovné podmienky i ekológiu.
Zákazníci a ich návyky sa menia
Podľa konzultačnej spoločnosti McKinsey požiadavky mladých zákazníkov na rôznorodosť, novosť a zároveň udržateľnosť dávajú priestor novým formám vlastníctva. V čoraz viac kategóriách si radšej volia zapožičanie než kúpu.