Nanuky, čaje, bujóny, kozmetika či čistiace prostriedky. Vlani vypadlo z pultov Kauflandu takmer päťsto výrobkov. Centrála siete sa totiž nedohodla so spoločnosťou Unilever. Problém sa v menšom meradle dotkol aj Slovenska.
Dôvodom rozchodu dlhoročného partnerstva spoločností mala byť cenová politika výrobcu.
„Spoločnosť drasticky zvýšila nákupné ceny pre Kaufland v Nemecku, ktoré neprijal, a preto neponúka viac niektoré značkové produkty Unileveru," uviedla minulý september hovorkyňa spoločnosti Lucia Langová.
Unilever vtedy celú vec nekomentoval.
Bez bujónov a čističov
Rozchod firiem sa najviac dotkol nemeckého trhu, kde zo sortimentu Kauflandu vypadlo 480 produktov značiek ako napríklad Magnum, Lipton, Dove či Domestos. Reťazec pozastavil predaj výrobkov aj v Česku, Chorvátsku, Poľsku, Rumunsku a Bulharsku. Obmedzenia predaja sa v jednotlivých krajinách líšili.
Na slovenskom trhu Kaufland vyradil zo sortimentu 34 výrobkov.