BRATISLAVA. Najviac peňazí nechávajú Slováci v obchodoch v decembri. Dôvodom sú vianočné sviatky a s nimi spojené nákupy potravín na štedrovečerný stôl alebo darčekov pod vianočný stromček.
Obchodníci tak v priebehu decembra utŕžia až o 10 – 40 % viac ako počas iných mesiacov roka.
Vyplýva to zo správy, ktorú zverejnil v pondelok spoločnosť WOOD & Company.
Obchodníkom rastú tržby
Decembrové tržby maloobchodu zvyknú tvoriť až desatinu z celoročných tržieb. Väčšina Slovákov realizuje nákupy počas decembra, niektorí aj na poslednú chvíľu, uviedla Eva Sadovská, analytička WOOD & Company.

Aj vďaka tomu, že niektorí zákazníci začínajú s vianočnými prípravami v predstihu, je posledný štvrťrok z pohľadu maloobchodu jednoznačne najsilnejším obdobím roka.
Počas štvrtého kvartálu predstavujú tržby maloobchodu až 27 % z celoročných tržieb.
Ostatné štvrťroky si z celkových tržieb zvyknú ukrojiť podiel na úrovni 23 až 25 %, vyplýva ďalej zo správy, ktorá sa odvoláva na údaje Štatistického úradu SR.
Nadpriemerné tržby počas posledného štvrťroka zaznamenávajú takmer všetky oblasti maloobchodu. Jedinou výnimkou sú iba čerpacie stanice.
Záver roka prináša vyššie tržby predajcom elektroniky, elektrotechniky, nábytku, hračiek, športových potrieb, ale aj kozmetiky, oblečenia a v neposlednom rade potravín a nápojov.
Darí sa aj na trhoch aj internete
Vyššie tržby ako počas iných kvartálov zaznamenávajú aj predajcovia v stánkoch a na trhoch. Na svoje si prichádzajú aj majitelia internetových obchodov.
V segmente online nakupovania je najvyšší dopyt po odevoch a športových tovaroch, tovaroch pre domácnosť, vstupenkách na podujatia, ubytovaní (dovolenky) a v poslednej dobe vo väčšej miere aj potraviny a jedlo.