SME

Začiatkom roka 2020 majú byť odovzdané dva úseky R7 aj jeden na D4

Na úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v vykonávajú dokončovacie práce.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dva úseky rýchlostnej cesty R7 budú odovzdané vodičom do užívania začiatkom budúceho roka.

V tom istom čase by mal byť odovzdaný aj úsek D4 medzi Ketelcom a Rovinkou spolu so súvisiacim úsekom R7.

Na dvoch úsekoch R7 finišujú

Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia koncesionára a zhotoviteľa projektu bratislavského obchvatu na ukážke aktuálnych prác na D4/R7.

Na dvoch úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v súčasnosti vykonávajú dokončovacie práce.

"Práce sú skoro ukončené, bola položená posledná vrstva vozovky, uskutočnilo sa striekanie dopravného značenia, uskutočňuje sa inštalácia protihlukových bariér a zvodidiel," priblížil prevádzkový riaditeľ Zero Bypass Limited Tomáš Bežilla.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek, ktorý by sa mal odovzdať začiatkom budúceho roka, má dĺžku 24 kilometrov.

Dokončujú sa posledné segmenty betónových zvodidiel a potrebné bude ešte inštalovať oplotenie a informačný systém diaľnice.

Tempo prác hodnotia pozitívne

Generálny riaditeľ spoločnosti D4R7 Construction Juan José Bregel poznamenal, že sa už začali aj administratívne úkony potrebné na otvorenie cesty. To, či sa celá R7 otvorí v roku 2020, bude podľa neho jasné v lete.

Bežilla zároveň podotkol, že hrdza na protihlukových bariérach je zámer, a nie nedostatok. Sú vyrobené z ocele zvanej corten, ktorá koroduje prirodzene.

"Vytvára protikoróznu ochranu navrchu, ktorá zabraňuje ďalej pokračovaniu korózie dovnútra materiálu a vytvára tým prirodzenú ochranu materiálu ako takému," ozrejmil.

SkryťVypnúť reklamu

Na začiatku budú teda protihlukové steny hrdzavé, postupne stmavnú a zastabilizujú sa.

"Daný materiál je drahý, nejde o žiadne lacné riešenie ani o snahu ušetriť finančné prostriedky," zdôraznil s tým, že konečný vzhľad by bariéry mali dosiahnuť o dva až tri mesiace.

Aj v ostatných častiach projektu D4/R7 idú práce podľa Bregela dobrým tempom.

Začiatkom budúceho roka predpokladá aj otvorenie cesty medzi križovatkou Ketelec a obcou Rovinka.

Predpokladá sa, že počas roka 2020 budú odovzdané zvyšné úseky D4 z Ketelca do Rače. Súčasne bude podľa Bregela v roku 2020 pravdepodobne hotový takmer celý most.

Dokončený je úsek východného predmostia v dĺžke 1280 metrov. Pokračujú práce na 18. segmente, ktorý je z tejto strany posledný. V najbližších dňoch tak bude hrubá stavba východnej časti súmostia hotová a výsuvná skruž sa začne demontovať.

SkryťVypnúť reklamu

Dokončených je tiež 850 metrov budúceho mosta zo západnej strany. Práce sa tak dostali do poslednej etapy s plánovaným ukončením vo februári. Aj výstavba Kajakového a Dunajského mosta podľa zhotoviteľa plynulo pokračuje. Dokončené sú štyri nulté segmenty nad vodným tokom a dokončujú sa aj práce na kompenzačných opatreniach v podobe sprietočnenia Biskupického ramena.

V prípade problematického násypu na D4 má dodávateľ stavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 predložiť statický prepočet štátnemu stavebnému dohľadu.

Ten by mal následne rozhodnúť, čo s týmto násypom bude. "Práve dokončujeme posudky s nezávislými odborníkmi. Doposiaľ to vyzerá, že všetko je pod kontrolou, nič mimo bežného stavu, ale radšej si počkáme a vydiskutujeme to s ministerstvom dopravy," skonštatoval Bregel s tým, že finálny výsledok od nezávislých odborníkov by mali mať pravdepodobne do Vianoc.

SkryťVypnúť reklamu

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) vo štvrtok uviedol, že stretnutie s koncesionárom sa má uskutočniť budúci týždeň.

"Na budúci týždeň sedíme s koncesionárom, kde má predstaviť všetky technické opatrenia, ktoré na tom vale musia vzniknúť," vyhlásil.

Projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt) zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami.

Koncesionárom projektu D4/R7 je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje výstavbu, financovanie a 30-ročnú prevádzku budúceho obchvatu Bratislavy. Spoločnosť D4R7 Construction je hlavným zhotoviteľom projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (6. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 985
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 832
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 165
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 432
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 089
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 630
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 229
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 833
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 018
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 913
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 637
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 202
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 116
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 732
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 585
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Množstvo Slovincov dochádza za prácou do zahraničia, väčšina do Rakúska.


TASR

Šéf komory exekútorov vyzdvihol sociálne prínosy pre najslabšie skupiny,


TASR 1
Americký prezident Donald Trump.

Platforma sa má odpojiť od ByteDance, inak jej hrozí v USA zákaz.


SITA 1
Fotovoltaické moduly v bavorskom Ansbachu.

Väčšina z inštalácií je na strechách a fasádach budov a priemyselných stavieb.


TASR 5
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 018
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 913
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 637
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 202
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 116
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 732
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 585
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu