Nosia ich vysokopostavení biznismeni i politici. Mladí ľudia si vyhŕňajú nohavice, aby ich bolo čo najlepšie vidieť. Ponožková móda prišla pred pár rokmi aj na Slovensko. Odvtedy vzniklo mnoho značiek, ktoré sa pokúšajú ulahodiť vkusu očí a nôh zákazníkov. A viacerým sa darí, expandujú a pripisujú si rastúce tržby.
Fusakle nesú odkaz
Vlani predstavili edíciu ponožiek k stému výročiu vzniku Československej republiky, tento rok si pripomenuli tridsať rokov od Nežnej revolúcie. Zakladatelia značky Fusakle veria, že ponožka nie je iba ponožka. Je to nosič, ktorý môže rozveseliť, ale tiež niesť dôležitý odkaz.

Od suši k ponožkám. Príbeh biznis partnerov Jána Anguša a Martina Šestáka, ktorí za Fusaklami stoja, sa začal v gastronómii. Pred ôsmimi rokmi rozbehli donášku suši a dve reštaurácie MoshiMoshi. „Po piatich rokoch intenzívneho varenia a ďalších dvoch rokoch riadenia reštaurácií som úplne vyhorel,“ opisuje
J. Anguš.
Útechu a inšpiráciu nachádzal v cestovaní, pri ktorom si uvedomil, akí sú ľudia na Slovensku uzavretí, málo svetoví a všetko nové je pre nich hneď hrozbou. „Nikdy nebolo mojím cieľom zaoberať sa ponožkami. Hľadal som nosič informácie, niečo, čím môžem osloviť masu,“ vysvetľuje. Navyše, z ciest si nenosil suveníry, ale niečo praktické. Veľakrát práve ponožky.
Spojil teda dve myšlienky a zrodil sa nápad vyrábať Fusakle.