Rozdiel v spotrebe paliva medzi tou, ktorú uvádzajú výrobcovia áut a je nameraná v laboratórnych podmienkach a reálnou spotrebou dosahuje podľa Medzinárodnej organizácie pre ekologickú dopravu (ICCT) 39 percent.
Kým v roku 2001 prikrášľovali automobilky spotrebu len o deväť percent, po sprísnení emisných noriem a masovom rozšírení hybridov a plug-in hybridov je dnes táto odchýlka viac ako štvornásobne vyššia ako pred osemnástimi rokmi.
Pochopiteľne, ohýbanie reality je výsledkom snahy výrobcov vyhovieť novým prísnym predpisom na množstvo vypúšťaných škodlivých exhalácií, najmä CO2 a oxidov dusíka NOx.

No tento fakt sa následne týka aj peňaženky bežného vodiča: Podľa ICCT každý vodič v priemere ročne na benzín či naftu minie o 400 eur viac, než by tomu malo byť podľa oficiálne uvádzanej spotreby vozidla.
Aby sa táto priepasť odstránila, od januára 2020 dôjde k zmene. Európska komisia bude sledovať skutočnú spotrebu paliva pre osobné autá a ľahké úžitkové vozidlá, čím dotlačí automobilky, aby zreálňovali uvádzanú spotrebu pri nových autách.
Čo to znamená?
Automobilky budú nútené povinne zaznamenať skutočné údaje o spotrebe každého jedného auta a dáta zasielať Európskej únii.