WASHINGTON. Málokoho asi prekvapí, keď si hostia z päťhviezdičkového hotela odnesú kúpaciu čiapku, minišampón či papuče.
Nový prieskum recenzenta hotelov a kúpeľov Wellness Heaven ale prichádza s informáciou, že pribudli drzí hostia, ktorým sa z luxusných hotelov darí ukradnúť objemnejšie predmety.
V noci kradnú matrace
Pomerne častá v ich repertoári bola krádež matracov, zlodeji ale nepohrdli ani kávovarom a jeden hosť francúzskeho hotela sa pokúsil ukradnúť vypchatú hlavu diviaka, informoval spravodajský web CNN.
Prieskum zahŕňal 1157 štvor- a päťhviezdičkových hotelov. Štyridsaťdeväť z nich muselo v uplynulých dvoch rokoch riešiť krádež matraca, v niektorých prípadoch aj viackrát, uviedol výkonný riaditeľ Wellness Heaven Tassilo Keilmann.

Hotelieri sa mu zverili, že väčšina krádeží matracov sa stala v noci.
"Povedali mi, že sa to väčšinou stáva v noci, keď je recepcia zatvorená, keď tam nikto nie je. Niektoré hotely majú záznamy z bezpečnostných kamier, na ktorých je vidieť, ako (matrac) prevážajú vo výťahu," povedal Keilmann.
Najčastejšie hostia podľa prieskumu, do ktorého sa zapojili prevažne ázijské a európske hotely, kradnú uteráky, župany, vešiaky či perá.
Pokúsili sa ale odcudziť aj objemnejšie a drahšie predmety, ako sú televízia, kávovary, umelecké diela či tablety.
"To ma celkom prekvapilo, pretože hotel môže pomerne jednoducho zistiť, kto to ukradol. Chyžná po check-oute izbu prehliadne a dá sa ľahko spoznať, keď hosť ukradne televíziu či matrac," poznamenal Keilmann.
Zatiaľ čo mnoho štvorhviezdičkových hotelov začalo predmety označovať, aby sa spustil alarm, keď sa ich niekto pokúsi prepašovať z hotelového komplexu, v päťhviezdičkových zariadeniach sa táto praktika veľmi neuplatňuje.
Zároveň je podľa Keilmanna menej pravdepodobné, že päťhviezdičkový hotel ohlási krádež polícii či konfrontuje páchateľa.
Päťhviezdičkové hotely takto postupujú, pretože nechcú byť spájané s kriminalitou, myslí si Keilmann.
Kradol hlavu diviaka, kúpili mu ju kamaráti
Do prieskumu Wellness Heaven sa zapojilo 634 štvorhviezdičkových a 523 päťhviezdičkových hotelov a typ zlodejskej klientely, s ktorou sa potýkali, sa veľmi líšil.
Kým päťhviezdičkové hotely častejšie riešili krádeže televízií, tabletov a matracov, hostí štvorhviezdičkových zariadení viac zaujímali batérie či diaľkové ovládače.
K pozoruhodnejším prípadom patrí pokus o krádež vypchatej hlavy diviaka z francúzskeho hotela. Personál hosťa pri krádeži pristihol, nakoniec trofej odkúpili jeho priatelia a dali mu ju ako svadobný dar.
Anglický hotel pre zmenu riešil krádež, ktorá pripomínala skôr kanadský žart. Hosť si totiž odniesol čísla z dverí a prišlo sa na to až vo chvíli, keď ďalší zákazník nemohol nájsť svoju izbu.