SME

Volkswagen žiada štátnu dotáciu na elektromobilitu

Chce ňou podporiť svoju investíciu v závode v Martine.

Výrobný sortiment závodu Volkswagen Slovakia v Martine.Výrobný sortiment závodu Volkswagen Slovakia v Martine. (Zdroj: TASR/Erika Ďurčová)

BRATISLAVA.Volkswagen Slovakia žiada od štátu investičnú pomoc vo výške viac ako 5 mil. eur vo forme úľavy na dani z príjmov.

Chce ňou podporiť svoju investíciu vo výrobnom závode v Martine za 14,4 mil. eur, ktorá sa týka vybudovania nových kapacít pre podporu rozvoja elektromobility.

Dlhodobá udržateľnosť investície

Ako sa ďalej uvádza v návrhu, ktorý predložilo Ministerstvo hospodárstva SR do pripomienkového konania, využívanie výrobných technológií inteligentného priemyslu významne podporí konkurencieschopnosť martinského závodu.

SkryťVypnúť reklamu

"Investícia zodpovedá snahe vlády SR o zvyšovanie úrovne pridanej hodnoty výroby áut a ich komponentov. Produktová orientácia na oblasť elektromobility zabezpečuje udržateľnosť investície z dlhodobého hľadiska," konštatuje sa v materiáli s tým, že rezort hospodárstva odporúča túto investíciu podporiť.

Vysokokvalifikované pozície

V priamej súvislosti s investíciou vznikne v roku 2021 v martinskej fabrike 18 nových pracovných miest, pričom 162 zamestnancov bude preškolených a prevedených z existujúcej prevádzky do novej výroby.

Vytvorené pracovné miesta budú podľa zverejneného návrhu zahŕňať predovšetkým vysokokvalifikované pozície, ako napríklad špecialista výroby, špecialista v oblasti normalizácie, PLC programátor, aplikačný programátor, pracovník v oblasti rádiometrie či spektrometrie.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen Slovakia sa zároveň zaviazal udržať 884 pracovných miest. Práce na investičnom zámere začali v novembri 2019.

Súvisiaci článok Bratislavský závod je najefektívnejší v rámci koncernu Volkswagen Čítajte 

Ich ukončenie je naplánované na koniec roka 2022 a dosiahnutie plnej kapacity predpokladá firma v roku 2023. Rozšírenie kapacity prebehne v existujúcej prevádzkarni v existujúcej výrobnej hale.

Výrobný závod Volkswagenu v Martine vznikol v roku 2000, pričom od svojho vzniku sa sústreďuje najmä na produkciu komponentov pre prevodovky, podvozky a motory.

Od roku 2016 sa závod orientuje aj na výrobu komponentov pre motory a v roku 2017 sa produktové portfólio v martinskom závode rozšírilo o výrobu ozubených vencov diferenciálu.

Komponenty vyrábané v tomto závode sa montujú do viac ako 60 modelov značiek Volkswagen, Volkswagen Úžitkové vozidlá, Audi, Seat, Škoda a Porsche.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako 90 percent produkcie smeruje do koncernových závodov v Nemecku. Zvyšnú časť produkcie využíva do svojich prevodoviek bratislavský závod Volkswagenu. V roku 2018 závod v Martine vyrobil 33,6 mil. komponentov.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 5,5 milióna vozidiel. Je pilierom slovenského exportu, jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine a spolu so svojimi zamestnancami aj najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov.

Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii electric, ŠKODA CITIGOe iV.

Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 122
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 325
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 998
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 148
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 968
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 238
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 508
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár 1 169
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Produkcia v sektore rástla štvrtý mesiac po sebe.


TASR
Ilustračné foto

Produkcia ropy v USA vzrástla o 133-tisíc barelov denne.


TASR 1
Ilustračné foto

Sieť by mala spojiť najdôležitejšie európske mestá.


TASR 4
Ilustračné foto.

Víťazom súťaže sa stala spoločnosť Kurta spol. s r. o., Banská Bystrica.


SITA 3
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 108
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 17 893
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 12 527
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 660
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 047
  6. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 621
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 333
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 5 248
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu