BRATISLAVA. Sociálna poisťovňa už viac ako dva mesiace vydáva orgánom verejnej moci na ich žiadosť potvrdenia o nedoplatkoch poistného na sociálne poistenie elektronicky.
Zapojila sa tak do ďalšieho kola v boji proti byrokracii a informácie poskytuje prostredníctvom systému OverSi, ktorý zriadil Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu.
Ešte v decembri 2019 poisťovňa takto vybavila 2379 požiadaviek a v januári 2020 odpovedala na 2287 požiadaviek.

"Táto služba je ďalším krokom na odbúranie byrokracie, pretože štátnym a verejným orgánom a inštitúciám umožňuje jednoduchú, rýchlu a bezpapierovú výmenu informácií, ako to vyplýva z novely zákona proti byrokracii, ktorý nadobudol účinnosť 1. decembra 2019," uviedol hovorca poisťovne Peter Višváder.
"Z tejto služby profituje najmä občan, ktorý je ušetrený povinnosti navštevovať viaceré úrady pre získanie a doručenie potrebného potvrdenia," doplnil Peter Višváder.
V súčasnosti už takéto potvrdenie o nedoplatku, resp. že má poistné riadne uhradené, zašle Sociálna poisťovňa elektronicky cez systém OverSi.