V článku sa dočítate:
- Ktoré priemyselné a energetické firmy akcionársky vstúpili do InoBat Auto
- Kto zabezpečí technológiu pre slovenský projekt
- Ako majú v InoBate naplánované financovanie projektu a výstavbu fabriky
- Kto ďalší plánuje na Slovensku a v okolitých krajinách stavať závody na batériové články
Slovenská vláda v stredu (5. februára) schválila dotáciu päť miliónov eur pre relatívne neznámu spoločnosť InoBat Auto. Peniaze majú ísť na vývoj batériových systémov pre perspektívny sektor elektromobility a na pilotnú výrobnú linku.
Za projektom, ktorý do roku 2024 sľubuje celkové investície vyše jednej miliardy eur a stovky pracovných miest, stojí pestrá paleta firiem z priemyselného a investorského prostredia.
Nejde však (aspoň zatiaľ) o automobilky, vďaka ktorým Slovensko vyrába najviac áut na obyvateľa na svete.
Startupový investor
Lídrom projektu InoBat Auto je britsko-slovenská investičná spoločnosť IPM. Do jej portfólia patrí viacero potenciálne inovatívnych mladých firiem (startupov) zo Slovenska.

Jednou z nich je Tachyum, ktoré vyvíja supervýkonný počítačový čip novej generácie s názvom Prodigy. Firmu založil americký Slovák a globálne známy hardvérový architekt Rado Danilák, ktorý stál v minulosti napríklad za rozmachom počítačových diskov typu SSD využívaných v smartfónoch a laptopoch.
Vlani Tachyum získalo od slovenskej vlády desaťročný úver na 15 miliónov eur. Ďalších zhruba osem miliónov vyzbieralo od súkromných investorov. Tieto peniaze majú firmu posunúť k finálnej výrobe čipu.