Článok vyšiel v marcovom vydaní magazínu Profit INDEX a vznikol pred nástupom epidémie nového koronavírusu. Je pravdepodobné, že opatrenia na jej zastavenie a ekonomické dopady budú mať vplyv aj na reštauračný biznis.
Príbehy ľudí, ktorí nedokončili vysokú školu, ale uspeli vo svojej brandži, sú odnepamäti populárne.
Je v nich istá dávka rebélie a vzopretia sa zaužívaným manierom, naznačujú, že reálny svet nie vždy potrebuje formálny univerzitný titul, ale že rozhodujúce sú schopnosti, odvaha a praktické zručnosti.
Jeden z takýchto príbehov má za sebou aj Michal Ščevlík, autor konceptu hamburgerárne Roxor BRGR & Beer.
Michal študoval informatiku, má bakalársky titul, no v ďalšom štúdiu už nepokračoval. Zamestnal sa radšej ako čašník v bratislavskej kaviarni a veľa cestoval.
Inšpiráciu pre gastro nápady hľadal v Rakúsku, vo Švajčiarsku či na farmách v Taliansku, kde sa spracúvalo mäso.
Istý čas chodil aj do Nemecka, kde si privyrábal ako programátor.
Po štyroch rokoch potuliek po svete sa Michal vrátil na Slovensko. S počiatočným kapitálom 30-tisíc eur a pôžičkami od dvoch kamarátov otvoril v októbri 2015 gastroprevádzku na Vysokej v Bratislave.
Išlo o nenápadný podnik s niekoľkými stolmi. Pred ohurujúcim dizajnom mladý podnikateľ uprednostnil kvalitu jedla.

Tento princíp dodržiava dodnes. Nespolieha sa na polotovary, ale všetky suroviny sa snaží spracovať a vyrobiť s tímom kuchárov priamo v kuchyni. Výsledkom sú vlastné zemiakové hranolčeky, omáčky i nakladané uhorky.
Druhým princípom Michalovho konceptu je pomerne úzke menu. Roxor ponúka päť základných druhov hamburgerov a jeden vegetariánsky, ktoré sa však odlišujú zložením.