BRATISLAVA. Finančná správa (FS) SR spustila vylepšený komunikačný program Taxana. Chatbot je už okrem poskytovania základných informácií schopný zasielať formuláre, upozornenia a doplnený má aj ďalší konverzačný obsah.
Za uplynulý rok použilo Taxanu ako zdroj informácií 113 988 unikátnych používateľov, ktorí zaslali 745.375 dopytov, informovala vo štvrtok FS.

"Taxana sa viac približuje potrebám moderného občana. Oddnes (20.2.) poskytuje zjednodušený prístup k vybraným formulárom a tlačivám a v rámci rozšírených služieb občanom na vyžiadanie zašle zvolený dokument priamo na zadanú e-mailovú adresu," uviedla hovorkyňa FS Ivana Skokanová.
Chatbot poskytuje aj služby pripomínania dôležitých dátumov, ako je napríklad dátum odovzdania daňového priznania vo forme softwarningových (priateľských) upozornení.
Finančná správa naučila Taxanu odpovedať na rôzne verzie spôsobu komunikácie užívateľov.
Zlepšila tiež komunikáciu v oblasti funkčných dopytov, ktoré je potrebné riešiť priamo na call centre alebo so správcom dane, keďže obsahujú príliš špecifické osobné otázky, akými sú napríklad žiadosti o potvrdenia či žiadosti o zmenu záznamu v profile.
Za rok 2019 Taxana spracovala 745 375 dopytov. Medzi najčastejšie témy patrili otázky týkajúce sa podávania daňových priznaní, eKasy, všeobecné informácie z oblasti dane z príjmov a dane z pridanej hodnoty.
Chatbot spustila FS v septembri 2018. Aplikácia slúži na zabezpečenie automatizovanej komunikácie medzi občanmi a finančnou správou prostredníctvom portálu finančnej správy, ako aj na Facebooku. FS bola prvá štátna inštitúcia, ktorá takýto automatizovaný chat zaviedla do komunikácie so svojimi klientmi.