VIEDEŇ. Epidémia koronavírusu môže stáť výrobcov luxusného tovaru vo svete 30 až 40 miliárd eur a zisky branže by sa mohli znížiť zhruba o 10 miliárd eur.
Podľa agentúry APA to vyplýva zo štúdie konzultačnej spoločnosti Boston Consulting Group (BCG), ktorá vyspovedala 28 šéfov predstavenstiev a finančných riaditeľov luxusných značiek.
BCG vypočítal, že podiel Číny na globálnom trhu luxusného tovaru predstavuje hodnotu 110 miliárd eur (34 percent). K tomu sa pripočítava 280 miliárd USD (258,83 miliardy eur), ktoré míňajú čínski turisti všade vo svete.
Počas epidémie vírusu SARS v roku 2003 dosahoval podiel Číny na globálnom trhu luxusného tovaru len tri percentá, čiže v prepočte asi päť miliárd eur.

Podľa respondentov je najpravdepodobnejší scenár ten, že šírenie koronavírusu sa obmedzí najmä na Čínu a počas niekoľkých mesiacov prekoná maximálnu úroveň a následne začne klesať. Branža bude v takom prípade trpieť dôsledkami zhruba šesť mesiacov a potom sa rýchlo zotaví.
Väčšina manažérov vychádza z predpokladu, že svoje ciele tržieb spred epidémie splnia o rok neskôr.
V najhoršom prípade, ktorým je globálna pandémia, môže dôjsť k citeľnému spomaleniu konjunktúry v Ázii, a teda aj k dôsledkom pre svetové hospodárstvo. Vtedy by mohli byť výrobcovia luxusného tovaru nútení zoškrtať produkciu v Ázii a zatvoriť tam obchody aj fabriky.