Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Z Piešťan do Tel Avivu, zo Sliača do Tuniska. Ako boli naštartované malé letiská

Pribúdali im lety aj pasažieri.

ilustračné foto.ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Vyzeralo to na sľubnú letnú sezónu. Malé slovenské letiská ohlásili nové spojenia a zmeny, vďaka ktorým by im mohol stúpnuť počet prepravených cestujúcich.

Článok je súčasťou májového čísla magazínu INDEX. Vychádza 6. mája.Článok je súčasťou májového čísla magazínu INDEX. Vychádza 6. mája.

Pandémia Covid-19 však znamená veľkú ranu pre cestovný ruch. Nový koronavírus vyprázdnil letiská i dovolenkové destinácie. Či sa situácia do letných dovoleniek ustáli, je ťažké predpovedať.

Február 2020: „Letisko v Piešťanoch získalo nové spojenie s izraelským Tel Avivom. Znamená to zvýšenie počtu vybavených cestujúcich i prílev turistov do regiónu. Popri novej linke budú tento rok v Piešťanoch pokračovať aj letné charterové lety do egyptskej Hurgady a tureckej Antalye, kde má dokonca pribudnúť ďalšie lietadlo.“

SkryťVypnúť reklamu

Optimistickú novinku však v priebehu pár týždňov vystriedala neistota. „Tak ako naše letisko, myslím, že všetky letiská, a nielen na Slovensku očakávajú, ako sa bude situácia vyvíjať,“ uvádza pre INDEX výkonný riaditeľ piešťanského letiska Bohumil Klečák.

Myslí si, že Covid-19 veľmi vážne ovplyvní ekonomiku postihnutých krajín, vrátane nevynímajúc letísk, leteckých spoločností a cestovného ruchu. Na druhej strane, všetky spoje z Piešťan zatiaľ platia, začiatok letov z Izraela sa posunul na jún.

Bez štátnych peňazí to nejde

Piešťanské letisko je jedno z malých letísk na Slovensku. Každé má za sebou iný príbeh. Vo všeobecnosti platí, že sa im darí zvyšovať počet prepravených cestujúcich. Ale aj to, že sa napriek štátnym dotáciám väčšinou nedokážu dostať do zisku.

SkryťVypnúť reklamu

Plánov na ďalší rozvoj malých slovenských letísk bolo za posledné roky niekoľko. Spomínal sa vstup súkromných investorov či dlhodobý prenájom. Letiská by totiž potrebovali nové investície a letecké spojenia. Odvážnejší dokonca navrhovali, aby sa niektoré letiská zrušili.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6V4X na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6V4X na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 554
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 725
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 464
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 403
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 874
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 925
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 451
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 444
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 265
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast
Testovanie v Dolnom Kubíne.