Keď v sedemdesiatych rokoch minulého storočia presťahovali na miesto bitúnka trhovisko, ktoré muselo ustúpiť výstavbe Istropolisu, nikto netušil, aký fenomén v Bratislave vzniká. Áno, hovoríme o trhovisku Mitetičova, ktoré domáci aj cezpoľní nazývajú Miletička.
Za uplynulé polstoročie prešla Miletička rôznymi fázami. Od miesta, kde ste kúpili zeleninu a ovocie od miestnych farmárov, až po divoké deväťdesiate roky, ktoré na trhovisko priniesli lacné oblečenie a rôzne doplnky z Ázie.
Šéf Fresh Marketu: Ľudí nebude dlho baviť jesť zásoby cestovín ČítajteNa začiatku tretieho milénia sa mohlo zdať, že éra tržníc je na konci. Razantný nástup veľkých obchodných centier zmenil nákupné preferencie. Najnovšie trendy však ukazujú, že trhoviská stále patria medzi obľúbené nákupné miesta. A nielen to.
Prichádzajú inovatívne koncepty. Nové tržnice kombinujú to najlepšie z obchodných centier, streedfoodových stánkov s jedlom aj klasických farmárskych trhov. Môžeme hovoriť o novej ére. O ére moderných farmárskych tržníc.
Späť ku koreňom
Modernú farmársku tržnicu si väčšina kupujúcich zrejme predstaví ako bratislavský Fresh Market, ktorý v jeho novej podobe otvorili pred štyrmi rokmi. Nejde o slovenský vynález – majitelia trhoviska priniesli koncept, ktorý sa uchytil v zahraničí a rast jeho popularity bol enormný.