Prať alebo ísť na pivo? Túto otázku si môžu dávať študenti v štyridsiatich internátoch a ubytovniach v troch slovenských mestách. V cene pol piva si môžu v samoobslužnej práčovni oprať celú hŕbu šiat. Sieť práčovní prevádzkuje firma Cent.
Študenti manažmentu Vladimír Kupčo a Ján Benetin, ktorí za sieťou práčovní Cent stoja, sa prvýkrát stretli v treťom ročníku na praktickom cvičení, kde mali spoločne vytvoriť podnikateľský plán.
„Vtedy sme si uvedomili, že by sme chceli vytvoriť aj niečo vlastné. Spísali sme si nápady a obaja sme mali v zozname samoobslužné práčovne v internátoch,“ spomína V. Kupčo.
Nezávisle od seba si obaja uvedomili, koľko obyvateľov študentských domovov má problém so špinavou bielizňou.

„Paradoxne, my dvaja sme ako Bratislavčania v internáte nebývali,“ dodáva J. Benetin.
S výťahovými tlačidlami
Dnes má Cent v prevádzke dve stovky práčok. Aká bola tá prvá? „Obvolali sme opravárov zo Zlatých stránok, ktorá práčka sa najmenej kazí,“ hovorí V. Kupčo. Potom jednu kúpili cez inzerát – za bagateľ, v prepočte stála desať eur.