Slovenskí výrobcovia sa cez vlastné značky sietí dostávajú na zahraničné trhy. Reťazce sa vďaka nim odlišujú jeden od druhého.
Ak si produkty v ich farbách dokážu vybudovať u spotrebiteľov dôveru, zvyšuje to ich konkurencieschopnosť i ochotu zákazníkov merať pre vlastnú značku cestu práve k nim.
Privátne značky majú na tržbách obchodných reťazcov na Slovensku v porovnaní so západnou Európou nižší podiel. Súvisí to aj s tým, že na slovenskom maloobchodnom trhu je zasa vyšší podiel akčných ponúk značkových výrobkov. Podľa spoločnosti Nielsen tvoria produkty vo farbách reťazcov približne 21 percent.
Potravinárska komora Slovenska (PKS) pravidelne skúma vystavenie privátnych značiek na pultoch predajní. Vlani mali 25,3-percentný podiel, čo predstavuje nárast o 1,3 percentuálneho bodu.
Dlhodobé merania ukazujú, že podiel vystavenia privátnych značiek od roku 2014 kontinuálne narastá.
Keď cena vyhráva
Potravinári upozorňujú, že privátne značky uberajú priestor značkovým výrobcom, ktorí si roky budujú lojalitu spotrebiteľov.