SME

Skupine Kofola v minulom roku vzrástli tržby aj zisk

Skupina Kofola sa sústredí aj na rozvoj nových ekologických projektov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Arhív SME/Kofola)

BRATISLAVA. Skupine Kofola vlani vzrástli medziročne tržby o 4,1 % na 249,67 milióna eur, pričom zisk pred zdanením a úrokmi (EBIT) sa zvýšil o 2,9 % na 22,18 milióna eur.

Ešte výraznejšie, o 5,9 % na úroveň 43,60 milióna eur, vzrástol skupine zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA).

Dobrý hospodársky výsledok

Dobrému hospodárskemu výsledku pomohol posledný kvartál a vyššie predaje v segmente hotely, reštaurácie a kaviarne (HoReCa), informovala o tom v stredu manažérka skupiny Jaroslava Musilová.

SkryťVypnúť reklamu

"V roku 2019 nám tržby vzrástli o 4,1 %, cieľovú EBITDU 42,07 milióna eur sme prekonali o 3,6 % na finálnych 43,60 milióna eur, a to napriek horšiemu počasiu a rastúcim segmentovým nákladom. Vlani sme tiež zrealizovali významné zmeny v štruktúre. Predali sme spoločnosti v Poľsku a Rusku a vytvorili sme nový pilier nášho podnikania, ktorý vonia po káve, čaji a bylinkách," uviedol náčelník Skupiny Kofola Jannis Samaras.

V minulom roku sa skupine v Česku a na Slovensku dobre darilo v segmente HoReCa.

Trhový podiel skupina v Česku zvýšila predajom minerálnych vôd, energetických nápojov či ochutených nealkoholických nápojov na 27,8 %, na Slovensku na 41,2 %.

Predaje minerálnej vody a limonád

V adriatickom regióne priniesli podľa Musilovej výborný výsledok predaje prírodnej minerálnej vody a limonád.

SkryťVypnúť reklamu

"Minulý rok veľmi zabodovalo Chorvátsko, ktoré po úprave distribučného modelu prekonalo rastom tržieb dokonca aj susedné výborne fungujúce Slovinsko. V roku 2020 skupina dokončí významnú investíciu do výrobného závodu v Lipiku, ktorá prinesie značné zefektívnenie výroby," uviedla Musilová.

Skupina Kofola sa sústredí aj na rozvoj nových ekologických projektov. Sú to napríklad projekt Zelená Rajecká dolina a pestovanie vlastných byliniek, podpora bezobalových čapovaných nápojov, podpora vratných sklenených fliaš v segmente HoReCa alebo znižovanie gramáží fliaš a uzáverov, a tým významná úspora spotreby plastu.

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo Skupina Kofola zamestnáva takmer 2000 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 818
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 582
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 822
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 061
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 241
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 828
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 764
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 519
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Reklama často zamlčiava nástrahy, ktoré obchodovanie prináša.


TASR
Obchodný dom v Pekingu.

Narástol export.


SITA

Kde končí automatizácia a začína riziko?


Logo platformy X.

Dôvodom sú hlavne výhrady voči Muskovi.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 963
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 142
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 994
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 411
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 883
  6. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 668
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 5 296
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 687
  1. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  2. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  3. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  4. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  8. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
SkryťZatvoriť reklamu