Pavol Jakubec patrí medzi najbohatších Slovákov. Základným pilierom jeho biznisu je výrobca cukroviniek v spoločnosti I. D. C. Holding, pod ktorej krídla patria značky ako Sedita, Figaro, Ego, Bombi či Verbena.
Kým sladkostiam sa darí veľmi dobre, gumárni Vegum či sieti kaviarní Coffeeshop Company, ktoré patria rovnako do jeho portfólia, to ide podstatne horšie. Až polovica kaviarní zrejme súčasnú krízu už nikdy nerozchodí.
V rozhovore sa dočítate
- Čo bude I.D.C. Holding robiť, keď fabriku kontaminuje vírus
- Ako automatizácia ovplyvňuje v závode zamestnanosť
- Ako ovplyvnilo hospodárenie gumárne Vegum to, že sa nehrá NHL
- Aké skúsenosti z krízového roka 2009 sa dajú preniesť do podnikania v súčasnej situácii
Ako váš biznis zasahuje koronavírus z pohľadu výroby v I.D.C. Holding?
Znie to paradoxne, ale situácia v spoločnosti I.D.C. Holding je diametrálne odlišná ako v drvivej väčšine slovenských firiem.
Sme výrobcovia sladkostí a potravinári sú z hľadiska hygienických a zdravotných inšpekcií veľmi prísne sledovaní. Máme zavedené hygienické štandardy pri bežnej výrobe, ktoré sa podobajú podmienkam krízového režimu.
Máme čistú zónu, špinavú zónu, máme hygienické predpisy, rúška, čiapky na hlavách, dezinfekcie rúk, preto sa pre nás fakt nič nezmenilo. S jednou výnimkou. Rúška dostali aj ľudia z administratívy.
Dávame si zároveň väčší pozor na ľudí z externého prostredia, teda dodávateľov, servis, kamionistov, ktorým meriame aj teplotu.
Rozhovory s lídrami biznisu
Prečítajte si aj ďalšie rozhovory s podnikateľmi a vrcholovými manažérmi o vplyve koronavírusu na podnikanie a ekonomiku.
Nevypadli vám ľudia vo výrobe?
Stále sa beží na dve-tri zmeny a je pravda, že približne 30 až 40 žien muselo ísť na OČR, pretože majú doma deti. Z celkového počtu zamestnancov je to však malý podiel. Je to bežný stav, aj v chrípkových obdobiach vždy niekomu ochorie dieťa.