Slovenským obchodníkom sa doposiaľ do internetového predaja potravín veľmi nechcelo. Napriek tomu, že ide o celosvetový trend, ktorý napríklad v Česku dokáže cez platformy ako Rohlík.cz či Košík.cz vygenerovať veľké tržby.

Online nakupovanie je pre klasického predajcu potravín drahé a logisticky náročné, potenciál slovenského trhu je zasa relatívne malý.
Výsledkom bola limitovaná ponuka služieb, ale i slabší dopyt klientov, ktorý by ich uživil.
Do donášky potravín sa ešte pred niekoľkými rokmi ako prvé pustilo Tesco. Medzičasom k nemu pribudla aj bratislavská sieť Delia potraviny či košické Klas potraviny.
Koronakríza priniesla zásadnú zmenu. Ľudia sa zásobujú a robia väčšie nákupy. Online nakupovanie im šetrí čas, keďže nemusia stáť v radoch pred obchodmi, i námahu, pretože im nákup príde až pred dvere domu či bytu. Do hry tak nedávno vstúpili noví hráči.