SME

Pomôcť treba i veľkým, dopyt neoživíme s armádou nezamestnaných

Rozhovor o nákladnej preprave aj výrobe vagónov.

Peter Malec, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Budamar Logistics. (Zdroj: Archív PM)

Firma Budamar Logistics je najväčším súkromným železničným a lodným dopravcom na Slovensku. Zamestnáva stovky ľudí.

Vlastní 50-percentný podiel v železničných strojárňach Tatravagónka a dvojtretinový podiel v opravárňach ŽOS Vrútky. V oboch týchto fabrikách pracuje dokopy tritisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je dôležité, aby vláda prijala účinné opatrenia na ochranu veľkých firiem a kľúčových zamestnávateľov,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Budamar Logistics Peter Malec.

„Pre oživenie ekonomiky po ústupe pandémie bude dôležité aj pre malých podnikateľov a živnostníkov, aby sa naštartoval dopyt po ich tovaroch a službách. To nebude možné, ak na strane dopytu bude armáda nezamestnaných,“ dodal.

Kde v doprave cítite v súčasnosti najväčšie problémy?

V posledných týždňoch je najviac problematickou cestná doprava. Súvisí to s menšou priepustnosťou hraníc schengenského priestoru. Museli sme už riešiť situácie, že zmluvní partneri nám odmietali nakládku tovarov, pretože na hraničných priechodoch boli dlhé čakacie časy.

Aké komodity najčastejšie prepravujete po ceste?

Pre nás je cestná doprava marginálna, ale umožňuje nám poskytovať komplexný logistický servis pre našich priemyselných zákazníkov. Najvýraznejšiu pozíciu máme v hutníckom priemysle, takže najčastejšie prepravovanými komoditami je práve produkcia železiarní, železná ruda či rôzne polotovary.

Ako sa nákladná doprava zmení v nasledujúcich týždňoch?

V horizonte týždňov alebo mesiacov treba očakávať najmä vplyv pandémie na spotrebu, a teda výrobu v celej Európskej únii. Ak sa naplno prejavia negatívne trendy v ťažkom priemysle, vplyvy na železničnú a vodnú dopravu budú horšie, ako je zvládnutie kolón na hraniciach.

Jednoducho, kým máme čo voziť, realizácia zákaziek je pre nás o hľadaní kreatívnych a efektívnych riešení dopravy. Len čo sa zastavia fabriky, zastaví sa aj doprava. Slovensko je do veľkej miery tranzitná krajina, nehovorím preto iba o zastavení výroby v slovenských firmách. Toto je riziko celého regiónu strednej a východnej Európy.

Čakať 18 hodín je likvidačné

Aké zdržania máte teraz v cestnej doprave?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6T54 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Najväčšia časť exportu pripadla na Európsku úniu.


TASR
Čína uvalila clá na austrálske víno v roku 2020 počas diplomatického sporu s Austráliou.

Clá zaviedla vláda pred viac ako tromi rokmi.


TASR
Citroën C5 Aircross.

Z Číny doviezli súprav na montáž modelov C5 Aircross.


TASR
Ilustračná snímka.

Banky prehodnocujú riziká spojené s kryptomenami.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


SkryťZatvoriť reklamu