SME

Sledovanosť internetu na Slovensku stúpla

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Sledovanie médií na Slovensku stúplo. Počas prvého aprílového týždňa namerala prieskumná spoločnosť Median SK v projekte adMeter ďalšie zmeny v mediálnej konzumácii niektorých typov médií spôsobených pretrvávajúcou epidémiou koronavírusu.

Ako informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 30. marca do 5. apríla Slováci venovali v priemerný deň 7 hodín a 2 minúty svojho času sledovaniu televízie, počúvanosti rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií.

Celková sledovanosť narástla

Celková sledovanosť v porovnaní s predchádzajúcim týždňom narástla a zostáva tak vysoko nad februárovým priemerom 6 hodín a 5 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV a mierne narástla sledovanosť internetu o viac ako 4 minúty a rádií o viac ako 6 minút.

V týždennom porovnaní nastal mierny pokles mediálnej konzumácie sledovaných médiatypov v priebehu pracovného týždňa, naopak počas víkendu celková konzumácia médií narástla zo 6 hodín a 32 minút na 7 hodín a 10 minút.

„Hlavný rozdiel v porovnaní pracovného týždňa a víkendu predstavovala najmä vyššia víkendová sledovanosť televízie a naopak nižší čas strávený s internetom a rádiami počas víkendu," priblížil Mislovič.

Trend rastu multiscreeningu

Multiscreening, kedy sú ľudia v prostredí, kde vysiela televízia a súčasne si prehliadajú nejaké webové stránky, stále zostáva častou formou sledovania médií.

SkryťVypnúť reklamu

„Multiscreening zaznamenal zaujímavý vývoj za posledné tri týždne, kedy pokračuje trend rastu multiscreeningu počas pracovných dní, a naopak, pokles počas víkendu. Zvyčajne býva multiscreening častejší počas víkendu, ale v poslednom sledovanom týždni sa poradie otočilo a multiscreening bol častejším počas pracovného týždňa. Tento vývoj môže súvisieť aj s častejšou prácou z tzv. „home office“ počas pracovného týždňa," vysvetlil Mislovič.

Nasýtenosť publika intenzívnym spravodajstvom

V porovnaní s minulým týždňom stagnujú alebo mierne klesajú všetky najväčšie TV stanice, najmä verejnoprávna Jednotka a spravodajská TA3. Oproti februárovým priemerom však ostávajú sledovanosti vysoké.

Prieskum konštatuje, že to môže súvisieť s nasýtenosťou publika intenzívnym spravodajstvom o aktuálnej situácii pandémie a môžeme sledovať začiatok návratu ku štandardnejšej sledovanosti.

SkryťVypnúť reklamu

Potvrdzuje sa trend väčšej popularity televíznych online platforiem, kedy si weby všetkých troch hlavných TV staníc udržujú relatívne vysoký denný zásah a najmä stránky markiza.sk ho dokázali ešte navýšiť.

Väčšina rádiových staníc si v minulom týždni dokázala udržať alebo navýšiť svoj týždenný zásah. Najvyšší týždenný nárast podľa prieskumu zaznamenali Rádio Expres, Fun rádio a Rádio Vlna.

Nadpriemerná sledovanosť online platforiem

Denný zásah väčšiny domácich webových stránok sa príliš nemení.

„V prípade niektorých webových stránok zameraných na spravodajstvo sa podobne ako v prípade televíznej spravodajskej TA3 pravdepodobne začína prejavovať istý pokles doterajšieho rekordného záujmu o spravodajstvo," uviedol Mislovič.

Dodal, že aj v sledovanom týždni si väčšina globálnych online platforiem udržuje svoju z dlhodobého hľadiska nadpriemernú sledovanosť.

SkryťVypnúť reklamu

Nárast z predchádzajúceho týždňa korigoval Facebook, napriek tomu jeho sledovanosť ostáva nadpriemerne vysoká.

Podľa prieskumu však opadol záujem o komunikačnú službu WhatsApp, ktorej miera používania sa vrátila na priemerné februárové hodnoty.

Naopak používanie Facebooku, Messengeru sa udržuje na jedenapolnásobku jeho februárových hodnôt.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformového merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK.

Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo používajú mobilné aplikácie.

Tlač nebola do elektronického systému zahrnutá. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (21. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.785
CZK 25.009
JPY 161.980
CAD 1.577
GBP 0.859
HUF 407.600
PLN 4.274
CHF 0.929
SEK 11.028

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 919
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 787
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 690
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 620
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 003
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 609
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 202
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 583
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 456
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 909
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 041
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 11 016
  5. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 888
  6. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 603
  7. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 899
  8. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 6 216
  1. Tupou Ceruzou: Pápež František
  2. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  4. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  5. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  6. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  7. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  8. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 456
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 909
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 041
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 11 016
  5. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 888
  6. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 603
  7. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 899
  8. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 6 216
  1. Tupou Ceruzou: Pápež František
  2. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  4. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  5. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  6. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  7. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  8. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
SkryťZatvoriť reklamu