Bežné platby, zmeny trvalých príkazov a inkás, zmeny limitov na platobnej karte aj žiadosť o spotrebný úver či hypotéku, alebo otvorenie účtu by si v súčasnosti mali vedieť ľudia vybaviť z domu elektronicky, bez návštevy bankovej pobočky.
"Cez web sa dá požiadať o odklad splátky, mimoriadnu splátku aj o predčasné splatenie úveru. Zároveň sme spustili aj elektronickú možnosť nahlasovania výberu v hotovosti," vymenúva elektronické možnosti hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.
Kedy len osobne?
Okrem klasických prípadov, keď musí v banke osobne podpísať napríklad úverovú zmluvu, sú to aj výbery hotovosti z termínovaného vkladu alebo z vkladnej knižky, prípadne výber vyššej sumy z bežného účtu.
Ďalším dôvodom môže byť rušenie vkladnej knižky alebo účtu. Pri potrebe vložiť peniaze na účet banky odporúčajú využiť špeciálne bankomaty, ktoré umožňujú uskutočniť aj vklady.
Nemáte internetbanking
Človek s balíkom v Tatra banke má k účtu automaticky prístup cez elektronické kanály. Ak ich nevyužíval a nepamätá si prihlasovanie údaje, môže ich zistiť, resp. resetovať podľa hovorcu banky Borisa Fojtíka napríklad cez internetbanking. Vo VÚB sa o internetbanking dá požiadať aj online cez web banky. Banku v mobile si vie následne aktivovať online.

Slovenská sporiteľňa pomáha klientom s inštaláciou jej aplikácie do mobilov aj telefonicky. Klientom, ktorí prídu do pobočky s požiadavkou, ktorú je možné vyriešiť cez aplikáciu, banka hneď aplikáciu zriaďuje. Ak v ČSOB klient nemá prístupové údaje do elektronického bankovníctva, na diaľku, bez návštevy pobočky, si ich zriadiť nevie.