Obmedzenia pre pandémiu postavili reštaurácie, ktoré sa rozhodli neprerušiť prevádzku, pred zásadnú otázku: ako dostať hotové jedlo k zákazníkovi. Napriek tomu, že mnohí majitelia zaviedli popri osobnom odbere aj rozvoz hotového jedla, tržby podnikov v oblasti gastronómie to ani zďaleka nezachránilo.
"Prvé dva týždne sme mali zatvorené, nevedeli sme, čo robiť," hovorí Samuel Straka z vegetariánskej reštaurácie VegLunch v centre Bratislavy. "Vlastný rozvoz nebolo ako zabezpečiť," opisuje stav, ktorý vznikol po 16. marci.
Situáciu vyriešil zmluvami s webovými portálmi, ktoré sa na rozvoz jedla špecializujú. "Mesiac od prvých opatrení spolupracujeme s troma portálmi. Odber je však stále veľmi slabý," pripúšťa.
Zástupcovia väčšiny oslovených prevádzok z rôznych častí Slovenska sa zhodujú, že rozvoz jedla je jednou cestou, ako zachrániť aspoň nejakú časť tržieb reštaurácií, bistier a bufetov. Aspoň natoľko, aby mohli poskytovať prácu ľuďom, ktorých zamestnávajú.

Donáška dnes pri objednávkach hotového jedla vo väčšine prípadov dominuje nad osobným odberom. "Je to 80 percent pre donášku a 20 percent osobný odber," vyratúva František Verešpej, manažér Bistra Tabačka v Košiciach.
Osobný odber vo väčšine prevádzok funguje tak, že zákazník si jedlo objedná na presný čas, v ktorom si ho príde vyzdvihnúť.