Čo najmenej intenzívny kontakt so zákazníkom. Kuriéri patria v čase pandémie medzi pracovníkov v prvej línii. Slušné spôsoby idú bokom: ak je to možné, požiadajte kuriéra, aby vám nechal zásielku predo dvermi.

"Ak sa dá, mali by (zákazníci) odporučiť kuriérovi, ktorý ich telefonicky kontaktuje pred doručením zásielky, aby im zásielku odložil pred dvere domu a bytu. Eliminujú tým priamy kontakt s kuriérom," odporúča konateľ Slovak Parcel Service Ján Ťurek.
Vyťaženosť kuriérskych spoločností v apríli, keď vrcholí pandemická kríza, prirovnáva k najsilnejšiemu predvianočnému obdobiu.
Spotrebiteľ nemá v mnohých prípadoch inú možnosť. Keďže sú obchody zatvorené, nakupujeme najmä v e-shopoch.
"V oblasti B2C (od podniku k zákazníkovi, pozn. red.) evidujeme nárast približne o 30 percent," spresnila PR manažérka spoločnosti DPD Slovensko Andrea Bačíková.
Bezpečne je bezhotovostne
Josef Ošlejšek zo spoločnosti GO4 dodáva, že kuriérske služby zaznamenávajú na jednej strane prudký nárast, na druhej však pokles.