„Predám vážené droždie. Len osobný odber. Pol kila za 11 eur.“ Takto znel jeden z inzerátov, ktorý sa pred pár týždňami objavil na inzertnom portáli Bazoš.sk. Nebol jediný. Od vypuknutia opatrení, ktoré súviseli s pandémiou nového koronavírusu, ich pribudli desiatky.

Netýkali sa len droždia, ale aj ostatných nedostatkových tovarov. Skrátka, nová kríza vytvára nové biznisové príležitosti. Problém je, že takýto predaj je na Bazoši zakázaný. Prevádzkovatelia webu tak museli „naháňať“ nový typ priekopníkov.
Najprv pokles, potom rast
Kým spravodajské weby zaznamenali po vypuknutí krízy nárast záujmu čitateľov, Bazoš riešil opačný problém. „V polovici marca nám na desať dní klesla návštevnosť o dvadsať percent,“ vysvetľuje pre INDEX zakladateľ a majiteľ portálu Radim Smička.