BRATISLAVA. Pre veľký záujem zákazníkov o lokálne produkty Tesco na Slovensku rozširuje ponuku slovenských farmárov vo svojich predajniach. Reťazec spustil spoluprácu napríklad s Poľnohospodárskym družstvom Slatina nad Bebravou, farmou Loišov Dvor, Farmou Bardy či spoločnosťou Danubius.

Reťazcu sa tento rok podarilo rozšíriť spoluprácu s Poľnohospodárskym družstvom Slatina nad Bebravou, ktoré dodáva do obchodov uvedenej spoločnosti mliečne výrobky. Pribudli aj úplne noví partneri, ako napríklad výrobca mäsových a mliečnych výrobkov Loišov Dvor z Bašky pri Košiciach, kozie výrobky od rodinnej Farmy Bardy pri Rajci či mäsové výrobky Danubius.
Výrobca Danubius z Komárna dodáva mäsové výrobkov podľa tradičnej domácej receptúry, s vysokým obsahom mäsa bez použitia separátov a nemäsových emulzií. Ich výrobky pochádzajú z jatočných zvierat výhradne z lokálnych chovov.
"Dlhodobo venujeme špeciálnu starostlivosť práve našim malým lokálnym partnerom. Pomáhame im rásť aj za súčasných mimoriadnych okolností a rozšírili sme distribúciu ich výrobkov, aby sa obľúbené lokálne špeciality dostali k ešte väčšiemu množstvu ľudí," uviedol Pavol Kiss, manažér nákupu spoločnosti na Slovensku.
"V súčasnosti už 40 percent výrobkov zaradených do programu Jedinečné chute Slovenska nájdu zákazníci vo všetkých 42 predajniach Tesca, kde je tento sortiment k dispozícii. Zvyšná ponuka sa tak naďalej odlišuje podľa konkrétnych oblastí Slovenska, v ktorých si zákazníci môžu nakúpiť obľúbené lokálne potraviny pochádzajúce z ich regiónu," dodal Kiss.
Projekt podpory malých farmárov Jedinečné chute Slovenska spustil podnik pred troma rokmi a odvtedy sa rozrástol už do 42 predajní naprieč celým Slovenskom. Medzi najobľúbenejšie výrobky lokálnych farmárov a dodávateľov patrí napríklad maslo, jogurty či mäsové výrobky.
Vlani reťazec predal takmer 630 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote viac ako 460 miliónov eur.